וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: שיפור ניכר במוסר התשלומים של חברות ישראליות לספקים זרים

הרצל לקס

1.9.2003 / 9:51

במחצית הראשונה של 2003 חל שיפור של כ-29% במדד מוסר התשלומים של היבואנים והתעשיינים הישראלים לחו"ל, השיפור קטע הידרדרות שנמשכה באופן רציף מיולי 2001



BDI, בשיתוף עם COFACE המתמחה בבדיקת סיכוני סחר חוץ, מוסרת היום על שיפור ניכר במדד מוסר התשלומים של פירמות ישראליות לספקים זרים, במחצית הראשונה של 2003. נכון ליוני, עומד מדד מוסר התשלומים של ישראל על 100 נקודות, טוב יותר מהממוצע העולמי שעומד על 105 נקודות. בסוף שנת 2002 עמד המדד על 155 נקודות, נקודת שפל של תהליך התדרדרות שהחל ביולי 2001, בו נרשם שיא חיובי במדד זה.



כלכלני BDI מסבירים את השיפור בסנקציות שהחלו להטיל ספקים זרים על יבואנים ותעשיינים ישראלים שפיגרו בתשלום חובותיהם, ובהורדת מכסות האשראי ליבואנים ישראלים בידי חברות ביטוח האשראי הזרות, צעד אותו נקטו האחרונות לאור ההחמרה במוסר התשלומים הישראלי ב-2002.
למרות השיפור נזהרים כלכלני BDI מלקבוע כי חל שינוי מגמה בנושא מוסר התשלומים של ישראל, ולדבריהם רק בעוד רבעון ניתן יהיה לקבוע אם השיפור מסמן תפנית ממשית במגמה.



לעומת השיפור של 29% שנרשם בישראל, המדד העולמי למוסר התשלומים השתפר רק ב-10%, כאשר השיפור המשמעותי ביותר נמדד ביפן-63% מסוף 2002. בארה"ב נרשם שיפור של 17% במדד ובאירופה לא נרשם שינוי משמעותי.



ע"פ נתונים שפירסמה BDI באוגוסט, במוסר התשלומים המקומי חלה דווקא הרעה, כאשר מגמת השיפור שנרשמה בו מתחילת השנה נעצרה בחודשים יולי-אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully