וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון-אלדר מתנגדת לתביעה להאריך ההקלות במיסי שבח ורכישה מעבר ל-2003

צבי זרחיה

1.9.2003 / 11:10

לפי הרפורמה שהתקבלה - תינתן הנחה של 10% בתשלום מס שבח במשך 2003, ובנוסף נקבע ב-2003 מס רכישה מופחת בשיעור של 4.75% לרוכשי דירה ראשונה



נציבת מס ההכנסה, טלי ירון-אלדר, מתנגדת לתביעתו של יו"ר ועדת המשנה לענייני מסוי והיי-טק בוועדת הכספים, ח"כ אהוד רצאבי (שינוי), להאריך ל-2004 את ההטבות במס הרכישה ובמס שבח שנחקקו במארס 2002, במסגרת הרפורמה במסוי מקרקעין לפי המלצות ועדת רבינוביץ. לפי הרפורמה שהתקבלה בחקיקה, תינתן הנחה של 10% בתשלום מס שבח במשך 2003. בנוסף נקבע ב-2003 מס רכישה מופחת בשיעור של 4.75% לרוכשי דירה ראשונה, לעומת 5% לפני הפעלת הרפורמה במסוי נדל"ן ומקרקעין.



ירון-אלדר אמרה אתמול כי ההקלות במסי הרכישה והשבח היו נכונות ל-2003-2002. לדבריה, אסור להאריכן שכן המשמעות תהיה המשך מתן ההקלות לענף הנדל"ן. "הענקנו את ההקלות בשנתיים האחרונות כדי לעודד את הפעילות באותה תקופה, ותהיה זו טעות להאריכן לתקופה נוספת. בשל מצב המשק, ההקלות לא הובילו לפריחה בענף", אמרה.



עם זאת, ירון-אלדר הודיעה כי תמליץ להאריך למשך שנתיים נוספות (עד סוף 2005) את הסעיפים ברפורמה המתייחסים לעסקות שחלוף, פינוי-בינוי ועוד. "מאז הפעלת הרפורמה לא היו מספיק עסקות בתחומים אלה. הארכת ההקלות הללו למשך שנתיים נוספות תאפשר לנו לבחון את העניין ביסודיות", אמרה.



רצאבי יכנס מחר את הוועדה לדיון בתביעתו להארכת ההקלות במסוי הנדל"ן. רצאבי אמר אתמול כי ההקלות מסייעות להגברת הפעילות בענף הנדל"ן, ולכן יש להאריכן בהוראת שעה למשך שנה נוספת.



להערכתו, רוכשים פוטנציאליים רבים עדיין לא ניצלו את ההטבות הללו בשל המיתון הקשה הפוקד את המשק.



רצאבי קבל על כך שמשרד האוצר עדיין לא התקין תקנות למתן הקלות לפרויקטים של פינוי-בינוי, אף שחלפה שנה וחצי מאז נחקק החוק. הוא העלה דרישה להתקין במהירות תקנות בעניין כדי לעודד ביצוע פרויקטים מסוג זה. לפי החוק, יינתן פטור ממס בפרויקטים של פינוי-בינוי על המרכיב המיועד לפיצוי הדיירים המפונים מהקרקע.



רצאבי דרש בנוסף להעניק באופן קבוע, ולא לתקופה קצובה, את ההקלות לעסקות שחלוף, שבהן קיימת אפשרות לפטור ממס על מכירת נכס ורכישת נכס דומה. רו"ח יאיר רבינוביץ, שעמד בראש הוועדה הציבורית שהמליצה על הנהגת רפורמה במסי נדל"ן ומקרקעין, אמר אתמול בתגובה כי יש לבחון את ההצעה להאריך את ההטבות במס רכישה ובמס שבח ל-2004.



באשר לסעיפים בדבר הקלות במס לעסקות פינוי-בינוי, שחלוף, קומבינציה ועוד, הסביר רבינוביץ כי הוחלט מלכתחילה להחילן כהוראת שעה למשך שנתיים בלבד עד לסוף 2003, כדי לבחון אותן לקראת סוף התקופה. לדעתו, יש להאריך את ההקלות בתחומים הללו, במסגרת הוראה קבועה ולא לתקופה קצובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully