וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון בדיון על תקציב 2004: נבצע שינויים בחוק בנק ישראל

אמיר טייג

1.9.2003 / 11:32

דברי שרון נאמרו בהקשר לטענת שר הפנים פורז, לגבי ריכוזיות כוחו של הנגיד. שרון רומז כי בקרוב תועבר הסמכות להחליט על גובה הריבית לידי מועצת נגידים

"בקרוב יתבצעו שינויים בחוק בנק ישראל", כך אמר ראש הממשלה, אריאל שרון במסגרת ישיבת הממשלה הראשונה בנושא תקציב 2004. שרון ענה בדבריו לטענות שהעלה שר הפנים אברהם פורז כי לא ייתכן שנגיד לבדו מחזיק בידיו כוח כלכלי רב כל כך. "יש לשנות מיד את חוק בנק ישראל", טען פורז. בתגובה רמז שרון כי הליך שינוי חוק בנק ישראל יחל בקרוב, ובמסגרתו יועבר כוחו הבלעדי של הנגיד לקבוע את רמת הריבית, לידי מועצת נגידים. יש לציין כי נגיד בנק ישראל נוכח בדיון.

היום החלו הדיונים בממשלה לגבי תקציב 2004. בתחילת הדיונים הציג שר האוצר בנימין נתניהו, את תחזיות האוצר לגבי התפתחויות הכלכליות הצפויות בשנת 2004. בבסיס הנחות האוצר עומדת תחזית צמיחה של 2.5% בשנת 2004, ממנה יגזרו הכנסות המדינה ממסים. בשלב הנוכחי, תדון הממשלה בהצעות האוצר לגבי גובה הקיצוץ הנדרש בתקציב 2004, וצפויה לתת החלטתה בנושא בחודש הקרוב.

באוצר מסתמכים בתחזיותיהם על המשך מגמת הפחתת הריבית של בנק ישראל. במסגרת הדוח שפרסם האוצר בשבוע שעבר בו מפרט את תחזיותיו, כותבים כלכלני האוצר כי "תחזית זו מניחה הפחתת הריבית הנומינלית בצורה הדרגתית, אך משמעותית ע"י בנק ישראל. אם ההנחה לא תתממש, עלול הדבר להביא את המשק למצב חמור של ירידת מחירים מתמשכת עם שעור צמיחה ב-2004 הנמוך משמעותית מהתחזיות". נקודה זו עוררה את הערתו של פורז בנוגע לתלות בנגיד בנק ישראל.

לאחר שיסיים דבריו שר האוצר, צפויים להציג את עמדתם אורי יוגב, ראש אגף התקציבים, ואלדד פרשר, המשנה לחשב הכללי, וממלא מקומו. לקראת תום הישיבה יישא דברים גם נגיד בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully