וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים של עד 2%; אורנג' מזנקת בכ-15%

רן דוידוב

1.9.2003 / 12:25

פראנס טלקום הגישה הצעת רכש בשווי למעלה מ-7 מיליארד דולר עבור 13.8% ממניות החברה; מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני באירופה עלה לשיא של שישה חודשים



עליות שערים ניכרות נרשמות הבוקר בשוקי המניות האירופיים, בעקבות המגמה החיובית בנאסד"ק ביום שישי, ולאחר ששוק המניות היפאני זינק בלמעלה מ-3% לשיא של 14 חודש. פראנס טלקום מרכזת עניין רב, לאחר שהציעה 7.1 מיליארד דולר עבור רכישת נתח המיעוט במפעילת הסלולר אורנג'. בלונדון עולה מדד FTSE ב-1.2%; בפרנפקורט עולה ה-DAX ב-2%; בפאריס רושם ה-CAC עליה של 1.6%.



בארה"ב לא ייערך היום מסחר בשל חג העבודה האמריקאי. משקיעים העריכו כי לאור זאת, צפויים מחזורי המסחר באירופה להיות מצומצמים יחסית.



נתוני מקרו: מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני ביבשת עלה בחודש שעבר ל-49.1 לעומת 48 ביולי. המדד הגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה שישה חודשים. מדד ההזמנות החדשות עלה ל-50.1, נתון המהווה אף הוא שיא של שישה חודשים. יש לציין כי רמה נמוכה מ-50 מעידה על התכווצות.



פראנס טלקום, חברת הטלפוניה השנייה בגודלה ביבשת, הגישה הצעת רכש בשווי 6.6 מיליארד יורו (7.3 מיליארד דולר) במניות לרכישת 13.8% ממניות חברת הסלולר אורנג' שעדיין אינן בידיה. המסחר במניית פראנס טלקום הושעה ועם חידושו יורדת המניה בכ-3%. אורנג' מזנקת בלמעלה מ-13%.



מניות הסלולר הגדולות עולות על רקע הידיעה: וודאפון ו-MMO2 עולות בלונדון ב-1.5% ו-2.85 בהתאמה; טלפוניקה מובילס עולה במדריד בלמעלה מ-3%.



בנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את המלצתו למגזר שירותי התוכנה והטכנולוגיה האירופי ל"אקרקטיווי" מ"נייטרלי". גולדמן סבור כי על המשקיעים להגדיל את חשיפתם למגזר כדי להיערך מבעוד מועד לרבעון הרביעי, החזק באופן מסורתי, ולשנת 2004. גולדמן מעריך כי מחירי מניות המגזר מתקבלים על הדעת כעת וכי נתוני היסוד ממשיכים להצביע על שיפור.



קאפ ג'מיני, חברת שירותי ה-IT הצרפתית, עולה ב-2.7%; SAP מזנקת בגרמניה בכ-4%; לוג'יקה עולה בלונדון ב-3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully