וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: אסם חברה מצוינת אך המניה נסחרת במחיר יקר מדי; מעניקים המלצת "תשואת חסר"

אילן מוסנאים

1.9.2003 / 12:42

האנליסט עופר לבני מציין כי תוצאות אסם ברבעון השני היו טובות אך לא מפתיעות; מחיר היעד למניית החברה הוא 27.7 שקל - נמוך בכ-16% ממחיר המניה בבורסה



התוצאות של אסם ברבעון השני היו טובות אך לא מפתיעות, כך כותב האנליסט עופר לבני בסקירת תגובה לדו"חות שפירסמה אתמול אסם. באילנות בטוחה מציינים כי הדו"ח הצביע על המשך השיפור התפעולי בתוצאות החברה. עם זאת, לדברי לבני, המניה ממשיכה להיסחר ברמת מחירים גבוהה, גם בהתחשב בפוטנציאל הטמון בפעילותה.



לפיכך, ולמרות שבאילנות בטוחה רואים באסם חברה מצוינת שתמשיך לדווח על תוצאות טובות גם בעתיד, ומכיוון שבבית ההשקעות לא מוצאים הצדקה כלכלית למחיר המניה, ההמלצה לאסם היא "תשואת חסר". לבני נוקב למניה מחיר יעד של 27.7 שקל, הנמוך בכ-16% ממחירה של המניה בבורסה.



אסם פירסמה אתמול את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2003 ודיווחה על מכירות של 584 מיליון שקל (גבוה מעט מהתחזית של לבני למכירות של 581 מיליון שקל) ורווח נקי של 31 מיליון שקל - שהיה מתחת לתחזיות של לבני לרווח של 34 מיליון שקל.



מכירות החברה צמחו ברבעון בשיעור מתון של כ-1% וזאת בעיקר עקב השפעת עיתוי חג הפסח (שכן אסם מוכרת מוצרי חמץ רבים). בחינה של תוצאות החברה במחצית הראשונה של השנה (שמנטרלת את השפעת הפסח), מצביעה על גידול של כ-4.1% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה.



באילנות בטוחה מציינים כי נתון פחות מעודד בשורת המכירות נוגע למכירות החברה בחו"ל. הפעילות בחו"ל אמורה להיות מנוע הצמיחה של אסם, אולם ברבעון השני נרשמה בה שחיקה של כ-10% (שהושפעה מהייסוף בשער השקל ברבעון) וזאת אחרי צמיחה של כ-11.6% ברבעון הראשון של 2003. לבני מציין כי מוקדם עדיין לקבוע על סמך תוצאות הרבעון השני בלבד, האם הירידה בהכנסות מחו"ל היא זמנית או שמא מדובר במיצוי של מנוע הצמיחה הזה.



הצמיחה ברווח התפעולי של אסם (5.1%) היתה גבוהה מהשיפור ברווח הגולמי וזאת הודות להמשך ההתייעלות והצמצום בהוצאות ההנהלה בחברה. באילנות בטוחה מציינים כי יפה לראות את המשך הצמיחה בשורה התפעולית של אסם, אך קצב הצמיחה נמוך מאשר ברבעונים קודמים. הנתון לא היה בעייתי, כותב לבני, אילולא מחיר המניה היה ברמה אשר משקפת ציפיות לצמיחה מהירה לאורך זמן - שווי השוק של החברה משקף מכפיל של 23.8 לרווח הנקי, או צמיחה של 4% עם שיעור היוון של 8.7%, דבר שלהערכתו אינו סביר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully