וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: קופות הגמל השיגו בחודש אוגוסט תשואה נומינלית שלילית של 0.1%

ניצן כהן

1.9.2003 / 13:56

מתחילת השנה השיגו קופות הגמל הבנקאיות הגדולות תשואה ריאלית ממוצעת חיובית של 10%; הקופה המובילה בין שלוש הבנקאיות הגדולות היא עוצמה של לאומי



קופות הגמל השיגו בחודש אוגוסט תשואה נומינלית ממוצעת שלילית של 0.1%, שהיא תשואה ריאלית חיובית של 0.6%. כך עולה מניתוח של כלכלני בית ההשקעות מיטב. במיטב מציינים ששלוש קופות הגמל הגדולות במערכת הן גדיש של הפועלים, עוצמה של לאומי ותמר של דיסקונט. מבין שלוש הקופות האלה (המרכזות שליש מסך נכסי קופות הגמל) השיגה קופת הגמל עוצמה את התשואה הריאלית הטובה ביותר בשיעור של 11%.



מתחילת השנה השיגו קופות הגמל הגדולות גדיש, עוצמה ותמר תשואה ריאלית ממוצעת נטו של 10%.



הסיבה לתשואה האפסית של קופות הגמל בחודש אוגוסט נעוצה, להערכת כלכלני מיטב, ביציבות שאיפיינה את המסחר בשווקים הפיננסיים. במיטב מציינים שבשלושת השבועות הראשונים של חודש אוגוסט היה זה האפיק המט"חי שהניב את התשואות הטובות ביותר כששוק המניות, האג"חים צמודי המדד והשקליות רשמו תשואות שליליות.



בשבוע האחרון של אוגוסט נרשם היפוך מגמה כשהדולר החל להיחלש ובשוק איגרות החוב החלו נרשמות עליות שערים חדות, כך שבסיכום חודשי שתי מגמות אלה קיזזו אחת את השנייה.



מאז תחילת השנה שיפרו קופות הגמל את הביצועים שלהם באופן משמעותי וזאת בעיקר הודות להתפתחויות החיוביות בשווקים הפיננסיים במחצית הראשונה של השנה. בסך הכל מתחילת השנה רשם מדד המניות הכללי עליות של 28.9%, מדד האג"ח השקליות עלה ב-13% ומדד האג"ח צמודות המדד עלה ב-7.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully