וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של עזי לא נגמרות: כלל תובעת מפויכטונגר ובני משפחתו 4.6 מיליון שקל

אמיר הלמר

1.9.2003 / 15:17

טוענת כי איפשרו לחייל ומשב לרכוש את השליטה בפויכטונגר השקעות מבלי לבצע הצעת רכש



חברת הביטוח כלל, המחזיקה בכ-5.6% מפויכטונגר השקעות, הגישה היום תביעה על סך 4.6 מיליון שקל נגד עזריאל פויכטונגר ובני משפחתו בטענה כי הם התעשרו שלא כדין על חשבונה בעת מכירת השליטה בחברת פויכטונגר השקעות לחברות משב וחייל מקבוצת פלד גבעוני.



כלל, באמצעות עוה"ד דניאל אברבאנל ושירי שחם, טוענת בתביעה כי פויכטונגר, שמכר את השליטה בחברה באוגוסט 2001, הפר עוד לפני כן את הוראות חוק החברות כשלא פירסם הצעת רכש מיוחדת לבעלי המניות בחברה בעת שהגיע לאחזקה של 25% בחברה.



כמו כן טוענת כלל כי גם לאחר שפויכטונגר עבר את שיעור האחזקה של 25% בחברה מבלי שעשה זאת באמצעות הצעת רכש, הוא מכר ביחד עם בני משפחתו וגורמים נוספים שאינם ידועים מעל ל-45% ממניות החברה למשב וחייל ושוב מבלי שהשתיים פירסמו הצעת רכש באותו מועד כנדרש עפ"י חוק החברות. כלל טוענת כי פויכטונגר במכירה סייע למשב וחייל להפר את החוק ולכן חייב לפצותה.



בתביעה נטען כי פויכטונגר אסף עד לחודש אפריל מניות של פויכטונגר השקעות בבורסה עד שהגיע למעשה לאחזקה של 24.95% מהון המניות בחברה ולאחר מכן חצה את רף 25% אחזקות בחברה המחייבות אותו על פי חוק החברות בפרסום הצעת רכש מיוחדת ל-5% ממניות החברה שבידי שאר בעלי המניות באמצעות רכישת מניות בהקצאה פרטית שאושרה ע"י החברה. לאחר מכן נטען המשיך פויכטונגר באיסוף מניות בבורסה עד שהגיע לשיעור אחזקה של 27.34% ממניות החברה.



כלל טוענת בתביעה כי למעשה הפר פויכטונגר את חובתו על פי החוק לביצוע הצעת רכש מיוחדת בעת רכישת דבוקת שליטה של 25% בשלב מוקדם יותר מאשר בעת שרכש פויכטונגר מניות במסגרת ההצעה הפרטית של החברה.



לטענת כלל, מאחר וחלק ממניות החברה (כ-14.3%) מצויות בבעלות החברה הבת אפקון תעשיות אופקים, הרי מניות אלו נחשבות כרדומות על פי החוק ואין להן זכויות הצבעה. לאור זאת טוענת כלל פויכטונגר חצה את רף 25% מניות המקנות זכויות הצבעה בחברה עוד בטרם רכש מניות במסגרת ההצעה הפרטית.



למעשה כלל טוענת כי במועד בו החזיק פויכטונגר ב-21.59% מהון המניות של החברה הקנו מניות אלו לפויכטונגר 25.3% מזכויות ההצבעה בחברה בכך נטען בתביעה הפר פויכטונגר את הוראות חוק החברות בנודע לביצוע הצעת רכש מיוחדת.



בנוסף נטען כי באוגוסט 2001 כאשר מכר פויכטונגר את מניותיו (27.34 אחוז בהון החברה וכ-32% מזכויות ההצבעה בה) הוא עשה זאת ביחד עם בני משפחה נוספים וכן מוכרים נוספים שזהותם לא נחשפה וזאת במחיר של 15.46 שקל למניה - כ157% מעל מחיר השוק.



כלל טוענת כי למעשה באותו מעמד מכרה הקבוצה בראשות פויכטונגר כ-45% מהון המניות של החברה ו53.9% מזכויות ההצבעה בה למשב וחייל ששיתפו פעולה ברכישת המניות. בכך למעשה טוענת כלל הפרו חייל ומשב את הוראות חוק החברות הדורשות כי בעת רכישת למעלה מ-45% תתבצע הצעת רכש שיוויונית לשאר בעלי המניות.



כלל טוענת כי בכך הפרו משב וחייל את החוק ואילו פויכטונגר ובני משפחתו אפשרו לאותן חברות להפר את החוק ולגרום לפגיעה בכלל ולכן חייבים לפצותה. סכום הפיצוי לו טוענת כלל הינו כמות המניות שהיתה יכולה למכור במסגרת הצעת רכש שכזו אם היתה מבוצעת במחיר שבו מכר פויכטונגר את מניותיו למשב וחייל. סכום התביעה לפיכך הועמד על 4.6 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully