וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: יתרות המט"ח ירדו באוגוסט ב-2% לרמה של 23.5 מיליארד דולר; ירידה של 3.2% בחישוב שנתי

אמיר טייג

1.9.2003 / 12:30

באוגוסט ירד מחזור המסחר הממוצע בשוק המט"ח ב-13% ל-2.6 מיליארד דולר ביום; עיקר הירידה היא בקרב המשקיעים הזרים שהפחיתו פעילותם ב-16% בהשוואה ליולי



יתרות המט"ח של ישראל ירדו בחודש אוגוסט ב-450 מיליון דולר והסתכמו ב-23.506 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים שמפרסם בנק ישראל. מבנק ישראל נמסר כי ירידה זו נובעת מתשלומי הממשלה לחו"ל ומשערוך תיק בנק ישראל. הרמה בחודש אוגוסט משקפת ירידה של 1.9% לעומת חודש יולי. בחישוב שנתי ירדו יתרות מטבע החוץ של ישראל בכ-3.2% בשנה האחרונה. ירידה של כ-5.2% נרשמה משיא היתרות שנרשם בחודש יוני אשתקד.



עוד בהודעתו מוסר בנק ישראל נתונים לגבי היקפי המסחר במט"ח במהלך החודש שחלף. באוגוסט ירד מחזור המסחר הממוצע היומי בשוק מטבע החוץ מרמה של 2.98 מיליארד דולר בחודש יולי לרמה של 2.6 מיליארד דולר בחודש אוגוסט. עיקר הירידה כצפוי בחודשי הקיץ, נרשמה בקרב הפעילות של הגופים הזרים. ממוצע העסקות היומי שריכזו גופים אלו ירד מרמה של 1.58 מיליארד דולר ביום בממוצע בחודש יולי ל-1.33 מיליארד דולר באוגוסט, ירידה של 16%.



גם בפעולתם של הבנקים המקומיים חלה ירידה בחודש אוגוסט. אם ביולי ביצעו הבנקים המקומיים עסקות בהיקף ממוצע יומי של 371 מיליון דולר ביום, באוגוסט ירד היקף פעילותם ב-11% לרמה של 331 מיליון דולר ביום, בממוצע.



יתרות המט"ח של בנק ישראל הן גורם חשוב התומך בחוסנו של השקל. במקרה קיצוני בו ימכרו ספקולנטים שקלים וירכשו דולרים, עשוי הבנק לנצל יתרות מטבע אלו, להתערב במסחר ולהזרים ביקושים לשקל מול הדולרים שבקופתו. הגישה בבנק ישראל היא כי רמת היתרות הנוכחית היא יחסית גבוהה ומספקת ביטחון רב לגבי חוסנו של השקל. הערכות בבנק ישראל כי יתרות אלו צפויות לגדול בכ-2 מיליארד דולר בשנה הקרובה, לנוכח גיוסי האוצר בחו"ל באמצעות הערבויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully