וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בהון של פורמולה ויז'ן ממשיך לצמוח: הפסד רבעוני של כ-21 מיליון שקל

אלי דניאל

1.9.2003 / 16:16

הגירעון בהון העצמי - 55 מ' ש'; ההכנסות קטנו ב-26% ל-55 מ' ש'; החברה הקטינה ב-44% את הוצאות ההנהלה והכלליות; תרשום ברבעון השלישי רווח של 7.5 מ' ש' בגין דילול ההחזקה באפ.איי.אס



חברת אחזקות הטכנולוגיות שבשליטת דני גולדשטיין, פורמולה ויז'ן , ממשיכה לסבול מירידה בהכנסותיה במקביל לגידול בהפסדיה ולהתרחבות הגירעון בהונה העצמי.



כך, הכנסות החברה ממכירות קטנו במהלך הרבעון השני בכ-26% והן הסתכמו ב-55 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהפסקת איחוד תוצאותיה של חברת אפ.איי.אס תוכנה העוסקת בפיתוח ושיווק מערכות תוכנה לענף הביטוח, מהלך אשר החל ברבעון השלישי של שנת 2002. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-102.8 מיליון שקל - 39% פחות מההכנסות שהושגו בששת החודשים הראשונים של השנה הקודמת.



נקודת האור הבולטת בדו"חותיה של פורמולה ויז'ן נוגעת לצמצום הוצאות ההנהלה והכלליות בשיעור חד - קיטון של 44% לעומת הרבעון המקביל לרמה של כ-11.7 מיליון שקל. אולם, למרות השיפור בסעיף ההנהלה והכלליות, הרי שבסעיף המימון נרשמה הרעה משמעותית בשעה שהוצאות המימון זינקו מ-590 אלף שקל לכ-13.5 מיליון שקל. עלייה זו נובעת משחיקת הפיקדונות הדולריים של החברה ומהוצאות הריבית בגין הלוואות לזמן ארוך ואיגרות החוב שהונפקו לפורמולה .



בשורה התחתונה שלה מראה פורמולה וזי'ן הפסד נקי של כ-21 מיליון שקל, הרעה ניכרת בהשוואה לרווח של כ-1 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. ההפסד ברבעון החולף הביא לכך שהגירעון בהונה העצמי של פורמולה ויז'ן תפח ב-30 ביוני 2003 עד לרמה של 55 מיליון שקל.



בתחילת הרבעון השלישי היו בקופתה של פורמולה ויז'ן מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-117.7 מיליון שקל, ובנוסף היו לחברה השקעות לזמן קצר בהיקף של כ-15.8 מיליון שקל. כמו כן, לפורמולה ויז'ן היו בתום הרבעון השני של השנה חובות שוטפים לבנקים בהיקף של 90.4 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך בגין איגרות חוב שהונפקו לפורמולה בהיקף של כ-359.1 מיליון שקל. פעילותה השוטפת של החברה הניבה לה ברבעון הפותח של השנה תזרים מזומנים שלילי של כ-13.9 מיליון שקל.



יצוין כי פורמולה ויז'ן צפויה לרשום ברבעון השלישי של השנה רווח של כ-7.5 מיליון שקל בגין מימוש אופציה שניתנה ביולי 2002 לקרנות ג'נסיס וגיזה להגדיל את שיעור החזקתן באפ.איי.אס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully