וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחזקות תחלק דיווידנד בהיקף של 540 מיליון שקל

אלי דניאל

1.9.2003 / 8:27

החברה הפסידה כ-98 מיליון שקל ברבעון השני; תוצאות החברה כוללות הפסד חד פעמי של 46 מיליון שקל בגין העברת השליטה; הפרישה 47 מיליון שקל בגין השקעה במניות דיסקונט



בעלי השליטה החדשים בקבוצת אי.די.בי אחזקות - גנדן של נוחי דנקנר, משפחת מנור ומשפחת ליבנת, מתחילים להחזיר לעצמם את ההשקעה בגין רכישת השליטה בקבוצה, וזאת לאחר שאי.די.בי אחזקות הודיעה כי תחלק לבעלי מניותיה דיווידנד בהיקף של 540 מיליון שקל.



אי.די.בי אחזקות סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד של 98 מיליון שקל, מיליון שקל פחות מההפסד שנרשם ברבעון השני של השנה הקודמת. הפסד זה כולל הפסד חד פעמי של 46 מיליון שקל, שנגרם כתוצאה מהעברת השליטה בקבוצה. כמו כן, התוצאות הרבעוניות כוללות הפרשה לירידת ערך בסך של 47 מיליון שקל בגין השקעת הקבוצה במניות בנק דיסקונט .



את ההפרשה האמורה בגין מניות דיסקונט ניתן לחלק לשני חלקים: 21 מיליון שקל נרשמו כהפסד הון בגין העסקה במסגרתה מכרה החברה במהלך יולי האחרון כ-5.6% מהון המניות של הבנק בתמורה ל-200 מיליון שקל. תמורה זו היתה נמוכה מהערך לפיו היו רשומות המניות שנמכרו בספריה של אי.די.בי אחזקות. הפרשה נוספת בהיקף של 26 מיליון שקל בוצעה בגין יתרת מניות בנק דיסקונט - כ-6.9% מהון המניות של הבנק, אשר נותרו בידי החברה, וזאת לאחר שערכן של המניות הנותרות הותאם לערך לפיו בוצעה המכירה.







בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2003 מציגה אי.די.בי אחזקות הפסד של 154 מיליון שקל. לשם ההשוואה נציין כי בששת החודשים הראשונים של שנת 2002 רשמה החברה רווח של 32 מיליון שקל.



החברה הבת, אי.די.בי פיתוח , סיימה את הרבעון החולף עם הפסד של 76 מיליון שקל, שיפור קטן בהשוואה להפסד של כ-150 מיליון שקל עמו סיימה החברה את הרבעון השני של שנת 2002. בדומה לאי.די.בי אחזקות ולדיסקונט השקעות, גם אי.די.בי פיתוח תחלק לבעלי מניותיה דיווידנד והיקפו של זה יגיע ל-250 מיליון שקל.



נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי אחזקות, התייחס לתוצאות הכספיות של הקבוצה, ומסר כי "אנחנו פועלים עתה באופן נמרץ על מנת שהחברות הנמנות על הקבוצה ישפרו את ביצועיהן באופן שישתקף בשיפור דו"חותיהן הכספיים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully