וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים קחטן מבקשים מביהמ"ש להורות על כל ההסכמים שנחתמו עם דיסקונט בנוגע לפרויקט "הבור הגדול" כמבוטלים

אסף ברגרפרוינד

1.9.2003 / 17:09

הבנק הוא המממן של פרויקט הבנייה בפינת הרחובות פרישמן ודיזנגוף בתל אביב, שנבנה על ידי החברות גרנד סנטר וטרנס גלובו שבבעלות האחים



האחים אליהו ועזרא קחטן, באמצעות חברות שבבעלותם, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כנגד בנק דיסקונט , המממן של פרויקט הבנייה בפינת הרחובות פרישמן ודיזנגוף בתל אביב, והמכונה "הבור הגדול".



הפרויקט, שעומד זה מספר שנים שומם בשלבי בנייה התחלתיים, נבנה על ידי החברות גרנד סנטר וטרנס גלובו שבבעלות האחים, שהיו אמורות להקים במקום פרויקט בנייה יוקרתי למגורים בן 18 קומות.



התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין יוסי שגב ושות', כחודשיים לאחר שבנק דיסקונט הגיש
בקשה למנות כונס נכסים מטעמו לחברות בגין חובות לבנק בהיקף של 200 מיליון שקל. הבנק טען כי החברות לא עמדו בהתחייבויותיהן לסיים את הפרויקט בזמן. האחים מדגישים בתביעתם כי אי העברת הכספים על ידי הבנק כמובטח היא שעיכבה את התקדמות הפרויקט, והם מבקשים מבית המשפט להורות על כל ההסכמים שנחתמו בנוגע לפרויקט עם הבנק, כמבוטלים.



בתביעה שהוגשה נטען כי הבנק לא עמד בהתחייבויותיו במסגרת הסכמי הליווי של הפרויקט בכל הנוגע להקצאת אשראי לפרויקט. לטענת האחים, לאחר חתימת הסכם הליווי הפיננסי הראשון עם דיסקונט, ולאחר שהם עצמם השקיעו בפרויקט הון עצמי בהיקף של מיליוני דולרים, החל מו"מ לחתימת הסכם ליווי גם עם בנק הפועלים.



לטענת האחים, בעקבות מאמצי שידול רבים מטעמו של דיסקונט הם חתמו לבסוף על הסכם ליווי נוסף עמו. בתביעה נטען כי לאחר חתימת ההסכם הליווי הראשון בחר הבנק שלא להזרים לפרויקט את מלוא האשראי המובטח בסך 5.13 מיליון דולר. בנוסף טוענים האחים קחטן כי הבנק לא עמד בהתחייבויותיו לפיהן קצב מתן האשראי יהיה על פי התקדמות הפרויקט.



בתביעה נטען בנוסף כי במסגרת המו"מ להגדלת מסגרת האשראי, הפעיל הבנק לחצים על מנת שהקבלן שיבצע את הפרויקט יהיה מקורב לבנק, ובמקביל, כך נטען, הקשה הבנק על האחים להתקשר עם גורמים אחרים לשם ביצוע הפרויקט. בתביעה נטען בנוסף כי בהסתמך על התחייבויות הבנק למימון הפרויקט, החלו בפעילות שיווק למכירת יחידות בנייה בפרויקט, ונרשמו כ-20 ממתינים לקניית יחידות דיור בפרויקט בהיקף של 8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully