וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ירידה במכירות: כלנית היי-טק צימצמה את ההפסדים ב-68% ל-2.5 מיליון שקל

ניצן כהן

1.9.2003 / 17:21

המכירות ברבעון החולף ירדו ב-25% ל-33.68 מיליון שקל; החברה שיפרה את תזרים המזומנים



כלנית היי-טק סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסדים של 2.5 מיליון שקל, ירידה של 68% לעומת ההפסדים ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו ב-7.6 מיליון שקל. למרות הירידה בהפסדים הרבעוניים ברבעון הראשון של השנה הציגה החברה רווחים של 779 אלף שקל. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הפסדי החברה ב-1.7 מיליון שקל לעומת הפסדים של 7.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2002.



שלושה נתונים עיקריים הביאו לשיפור בתוצאות ברבעון השני של השנה: הרווח הגולמי עלה וכך גם שיעורו מהמכירות, הוצאות השיווק והמכירה ירדו, וכמוהם גם הוצאות ההנהלה.



מכירות החברה ברבעון השני של השנה ירדו ב-25% ל-33.7 מיליון שקל לעומת 44.5 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-80.1 מיליון שקל, ירידה של 15% לעומת ההכנסות במחצית הראשונה של 2002, שהסתכמו ב-93.7 מיליון שקל.



שיעור הרווח הגולמי של החברה מהמכירות עלה ברבעון השני של השנה ל-8.6% לעומת 3.1% ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המכירה והשיווק ירדו ב-40% ל-1.9 מיליון שקל לעומת 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הוצאות השיווק והמכירה ב-3.9 מיליון שקל לעומת 5.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



בשנים האחרונות סבלה החברה מהוצאות הנהלה גבוהות. ברבעון השני של השנה ירדו הוצאות ההנהלה ב-44% ל-2.2 מיליון שקל לעומת 3.92 מיליון שקל ברבעון המקביל.



שני המהלכים העיקריים שנקטו בכלנית היי-טק כדי לצמצם את הוצאות התפעול היו: הפחתה רוחבית של הוצאות השכר בחברה וצמצום ההוצאות על פרסום.



בחודש אוגוסט האחרון הודיעה החברה על כוונתה לרכוש את השליטה בחברה האחות, כלנית כרמון . כלנית היי-טק תרכוש מבעלי השליטה בחברה (פיני סביון, יובל כרמון ואבי מזור) 16.5 מיליון מניות בתמורה להקצאת מניות בחברה המאוחדת (כלנית כרמון וכלנית היי-טק), 3.6 מיליון מניות נוספות תרכוש כלנית היי-טק מבעלי השליטה בחברה תמורת 1.1 מיליון שקל במזומן. כמנכ"ל את החברה המאוחדת ישמש פיני סביון שאמר עם ההודעה על האיחוד שהחברה המאוחדת תוכל לספק שירותי קצה אל קצה ובכך להגביר את כושר התחרות שלה בקרב הלקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully