וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בזק ידרשו מרשות החברות הקצאת אופציות נוספת במסגרת התוכנית להפרטת החברה בבורסה

ערן גבאי

1.9.2003 / 17:47

המדינה מחויבת להקצות 10% מהמניות שהיא מציעה במסגרת הנפקות ציבוריות, כאופציות לעובדים; עד סוף השנה יפרשו מבזק עד 500 עובדים בהשוואה לכ-200 על פי התכנון המקורי



עובדי בזק ידרשו מרשות החברות הממשלתיות הקצאת אופציות נוספת במסגרת התוכנית להפרטת בזק בבורסה. זאת, מעבר להתחייבות המדינה להקצאת אופציות לעובדים ל-10% מהמניות שהיא מציעה במסגרת הנפקות ציבוריות.



בשבוע שעבר אישרה ועדת השרים לענייני הפרטה את השינוי בנוהל המכירה של מניות המדינה בבזק (54.6%). הוחלט על מכירת 11%-21% מאחזקות המדינה בבזק בשוק ההון ומכירה פרטית של כ-30%-40% מהון מניות המדינה בחברה.



כיום המדינה מחזיקה כ-51% מהון מניות בזק, לאחר שמכרה כ-3.3% מהמניות לפני כחודש באמצעות גמול סהר, והחברה אמורה להקצות למדינה במקביל מספר מניות זהה.



הוועדה קבעה במפתיע שהמדינה תוכל למכור, החל מה-1 באוקטובר, מניות עד להחזקה של כ-45%, דהיינו כ-6% נוספים.



מהלך שכזה לא יחייב את שינוי הצו או התקנון של בזק, ולמעשה יוכל להכשיר את הקרקע לסיום הליך מכירת המניות לטובת הסכמי פרישת העובדים בבזק, לו התחייבה המדינה כצעד מקדים לתהליך ההפרטה.



בזק נערכת להציג תשקיף על בסיס הדו"חות של רבעון 3, שצפויים להתפרסם בסוף חודש נובמבר, והערכה היא שמכירת המניות עשויה להתבצע בתחילת 2004 בחודשים ינואר-פברואר.



תנאי מוקדם, כאמור, לכל הפרטה הוא השלמת גיוס של 890 מיליון שקל עבור מימון הסכם הפרישה של כ-1,770 עובדים עד 2008.



עם זאת, כבר ברבעון השני של השנה פרשו מבזק כ-81 עובדים במסגרת תוכנית הפרישה של החברה. בהשפעת הרפורמה בקרנות הפנסיה הואץ יישום תוכנית הפרישה המוקדמת בבזק מעבר לתכנון המקורי.



בחודש יולי פרשו עוד 285 עובדים ובחברה מעריכים כי עד סוף השנה יפרשו עוד כ-400-500 עובדים, בהשוואה לתכנון של כ-150-250 עובדים, כך שמספר הפורשים המצטבר על פי תוכנית זו עד סוף השנה יסתכם ביותר מ-1,200 עובדים. בזק לא כללה בדו"חותיה הפרשה לעלויות נוספות אפשריות בגין הסכם הפרישה המוקדמת. במקביל, מתכוונת בזק לגייס עד סוף השנה כ-100 עובדים חדשים ליחידות השדה.



כמו כן, הוועד של בזק יבקש לעמוד על כך שהקטנת החזקת המדינה בבזק אל מתחת ל-50% תבטל את כפיפותה של בזק לכללי החברות הממשלתיות, ותמנע אפשרות מבעל גרעין השליטה בבזק למנף את הרכישה שלו באמצעות מימוש נכסים ורווחים קיימים.

רשות החברות הממשלתיות הודיעה בשבוע שעבר כי תקיים דיונים עם בזק ותבחן תיקון בתקנון בזק כך שיצמצם את תחולת הוראות חוק החברות הממשלתיות עם הפיכת בזק לחברה מעורבת - חברה ממשלתית בה מחזיקה המדינה פחות מ-50% מהמניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully