וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי יצא לביקור ביפאן, סין ותאילנד

יהודה שויצר

1.9.2003 / 18:38

בביקורו ביפאן נמנע סנואו מלהטיח ביקורת במדיניות יפאן' הנוהגת להתערב במסחר במט"ח; מתח ביקורת מרומזת על רצועת הניוד הנהוגה בסין



שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, יצא לביקור ביפאן ושיבח את ראש הממשלה, ג'וניצ'ירו קואיזומי, על הרפורמה אותה הוא מוביל. סנואו בנאומו בחר להתעלם מהנקודות השנויות במחלוקת בין ארה"ב ליפאן, בעיקר בכל הנוגע להתערבות ממשלת יפאן במסחר המט"ח.



גם כאשר נשאל על ידי פמליית העיתונאים האמריקאים אם בכוונתו להפעיל לחץ על יפאן וסין נוכח חוסר ההוגנות בה ניצבים היצרנים האמריקאים בכל הנוגע למדיניות המטבע של סין ויפאן, התחמק סנואו בתשובה מעורפלת: "אני תמיד חוזר לאותה נקודה מרכזית, שצמיחה בכל מקום בעולם טובה לארה"ב, וצמיחה בכלכלת ארה"ב היא טובה מאוד לאנשי סין, יפאן ואירופה".



חברות יצרניות רבות מארה"ב הביעו תרעומת קשה על כך שממשלת יפאן, באופן מלאכותי תוך התערבות בשוק החופשי, שומרת על שער ין נמוך. שער ין נמוך מסייע ליצוא היפאני בשוקי העולם. ביקורת דומה נמתחת על סין, שם רצועת הניוד הנוקשה של מטבע היואן מספקת אפקט דומה הפועל לרעת יצרניות אמריקאיות.



ראוי לציין כי אחת הסיבות להיעדר ביקורת נגד קואיזומי בדברי סנואו, נעוצה בעובדה הפשוטה שראש ממשלת יפאן ניצב כעת בעיצומו של קמפיין לבחירה מחדש במפלגתו, וכל ביקורת אמריקאית עלולה לפעול נגדו במרוץ זה.



בימים שלישי ורביעי יבקר סנואו בסין ולאחר מכן בתאילנד. בדבריו הביע ביקורת מרומזת על מדיניות המטבע בסין. "על פי תפישת עולמי, מערכת פיננסית בינלאומית המתפקדת בצורה תקינה היא כזו המבוססת על שערי מטבע גמישים הנקבעים על ידי השוק", אמר סנואו, והביע בכך ביקורת על רצועת הניוד המונהגת בסין והשומרת על הדולר בשער של כ-8.3 יואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully