וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פיתחה רכב המסוגל להחנות בכוחות עצמו

סוכנויות הידיעות

1.9.2003 / 15:51

המערכת החדשה, שהיא הראשונה מסוגה בעולם, שולבה בדגם החדש של מכונית הכלאיים פריוס המונעת באמצעות בנזין וחשמל כאחת; טויוטה צופה כי תמכור בשנה הבאה 76 אלף מכוניות מדגם זה



טויוטה, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, הוציאה היום למכירה ביפאן מכונית שיכולה להחנות בכוחות עצמה בלא סיוע אנושי.



מכונית הסדאן מדגם פריוס, המונעת בכוח משולב של בנזין וחשמל, משתמשת בהגה כוח חשמלי ובחיישנים המסייעים להנחות את הרכב בשעת תנועה לאחור לעבר חלל החניה.



נשיא טויוטה, פוגי'ו צ'ו, ישב במושב הנהג בשעת מיצג תקשורתי והפתיע את הכתבים כשהשאיר את ידיו באוויר בשעה שהמכונית החנתה עצמה במהירות.



מכונית הפריוס היא לדברי טויוטה חסכונית יותר בדלק וזולה יותר מקודמותיה בפלח מכוניות הכלאיים, המונעות באמצעות בנזין וחשמל כאחת. מתחרותיה ג'נרל מוטורס ופורד ישיקו מאחור יותר השנה דגמי כלאיים ראשוניים משל עצמן.



טויוטה אמרה כי היא מצפה למכור 76 אלף מכוניות פריוס ברחבי העולם ב-2004, בהסתמכה על הביקוש הגובר על מכוניות ידידותיות לסביבה. מאז השקתו של דגם הפריוס הראשון ב-1997 מכרה טויוטה 120 אלף מכוניות מסוג זה.



הדגם החדש נמכר במחיר של 2.15 מיליון ין (18,430 דולר) ביפאן. מערכת סיוע ההחנייה נכללת בדגם ברמת הגימור הגבוהה ביותר, עבור תוספת של כ-2,000 דולר, הכולל גם מערכת ניווט DVD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully