וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון: גם ב-2004 תימשך הירידה בהתחלות הבנייה - ל-24 אלף יחידות דיור

זיו מאור

2.9.2003 / 7:53

חיזוק להערכות המשרד אפשר למצוא גם בקריאות ראשי התאחדות הקבלנים לצמצם את התחלות הבנייה, בשל המצב הקשה והעדר סיוע מצד משרדי הממשלה



על פי הערכות של חלק מהכלכלנים במשרד השיכון, התחלות הבנייה ב-2004 יירדו לשפל של 24 אלף יחידות דיור בלבד - כך אמר אתמול שר הבינוי והשיכון, אפי איתם. זאת לעומת אומדן של 27 אלף יחידות ב-2003 - המספר הנמוך ביותר מאז 90'.



להיקף הנמוך של התחלות הבנייה עלולה להיות השפעה על מחירי הדיור בעתיד, מכיוון שאם המשק ייצא מהמיתון והביקוש לדירות יחזור לרמות של אמצע שנות ה-90, ייווצר מחסור שיביא להתייקרות. חיזוק להערכות המשרד אפשר למצוא גם בקריאות ראשי התאחדות הקבלנים לצמצם את התחלות הבנייה, בשל המצב הקשה והעדר סיוע מצד משרדי הממשלה.



לדברי איתם, במשרד מעריכים שכדי לענות על הצרכים לאורך זמן יש לשמור על היקפי התחלות בנייה של 35 עד 38 אלף יחידות דיור. במשרד תיקנו בשנים האחרונות את ההערכות בשל המיתון. עד לפני שנים מספר, ההערכה המקובלת היתה כי התחלות הבנייה צריכות להיות ברמה של 50 אלף יחידות.



איתם הוסיף כי הבעיה העיקרית המעיקה כיום על הענף ומשפיעה גם על התחלות הבנייה, היא התזרים השלילי של הקבלנים, הנובע בעיקרו מעיכוב תשלומים על ידי גורמים ממשלתיים או רשויות מקומיות.



נתונים של התאחדות הקבלנים קובעים כי משרד הביטחון חייב לקבלנים 300 מיליון שקל, מע"צ - 200 מיליון שקל, חברות כלכליות מוניציפליות - כ-120 מיליון שקל, וחברות כלכליות של משרד התעשייה והמסחר - כמה עשרות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully