וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקויה מונעת מרשת האוניברסיטאות של קליפורניה להשקיע בה

עודד חרמוני

2.9.2003 / 9:07

הסיבה: החלטת בית משפט לחייב הרשת לפרסם את הנתונים הכספיים של הקרנות בהן השקיעה, בנימוק של חופש המידע



קרן ההון סיכון האמריקאית סקויה הודיעה שלשום לרשת האוניברסיטאות של קליפורניה (UC), מהמשקיעים הגדולים ביותר שלה ב-22 השנים האחרונות, כי היא מונעת ממנה להשקיע בקרן החדשה שלה. סקויה הוסיפה כי היא מעוניינת שהאוניברסיטה תצא מכל ההשקעות הקיימות בקרנות הקודמות שלה, בעקבות ההחלטה של בית המשפט בקליפורניה לחייב את האוניברסיטה לפרסם את הנתונים הכספיים של הקרנות בהן השקיעה, במסגרת חופש המידע. בכך מגיע המאבק של קרנות ההון סיכון בארה"ב נגד תהליכי השקיפות שכופים עליהן המשקיעים המוסדיים לשיא, והוא צפוי להשפיע גם על הקרנות בישראל, שייתכן כי יידרשו לשקיפות רבה יותר.



לפני כמה שבועות פסק בית המשפט של קליפורניה כי על האוניברסיטה לפרסם את נתוני הקרנות בהן השקיעה, והיא החליטה לערער על ההחלטה מחשש כי קרנות הון סיכון בולטות ידחו אותה וימנעו ממנה להיות שותפה לרווחים בעתיד. ביום חמישי החליט בית המשפט לדחות את הערעור של סקויה. עד היום השקיעה האוניברסיטה כ-110 מיליון דולר בקרנות של סקויה, והיקף ההחזרים שלה מהשקעות אלה היה 508 מיליון דולר. לסקויה יש קרן גם בישראל, המנהלת 150 מיליון דולר, אך אוניברסיטת קליפורניה אינה נמנית עם המשקיעים בה.



בחודש שעבר העבירה סקויה, הנחשבת לאחת הקרנות הבולטות בעמק הסיליקון והיתה שותפה בהקמת חברות כמו סיסקו, אפל ואורקל, דרישה דומה לקרן הפנסיה של אוניברסיטת מישיגן, בעקבות פרסום הנתונים הכספיים של קרנות ההון סיכון בהן השקיעה, לאחר שנדרשה לכך על ידי עובדי האוניברסיטה.



בשנה האחרונה מתגברת הדרישה של עיתונים וארגונים אזרחיים להגביר את רמת השקיפות של קרנות ההון סיכון בארה"ב, בה מושקעים הגופים המוסדיים, לאחר שב-2000-'98, השקיעו הקרנות הללו כ-182 מיליארד דולר בחברות סטארט-אפ ללא פיקוח. לדברי גיל פורר, ממחלקת ההון סיכון של ארנסט אנד יאנג בניו יורק, אחת הסוגיות המרכזיות שעולות כיום ביחסי משקיעים ומנהלי קרנות בארה"ב היא השקיפות הכלכלית "לא מדובר בתהליך הפיך", אמר פורר.



בקרנות האמריקאיות יש שקוראים לחשיבה מחודשת של התעשייה לגבי פרסום הדו"חות הכספיים, מחשש כי אם לא ייעשה הדבר ביוזמת הקרנות, הן יידרשו לכך על ידי הממשל האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully