וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחממות הבטחונית וישיבת הממשלה מאתמול העלו את הדולר

אמיר טייג

2.9.2003 / 17:44

הדולר היציג עלה ב-0.23% לרמה של 4.458 שקלים. היורו היציג ירד ב-0.89% ל-4.8351 שקלים. מנהל חדר מסחר: לקוח גדול רוכש דולרים בהיקפים של עד 30 מיליון דולר ביום


התחממות הזירה הבטחונית והדי ישיבת הממשלה מאתמול העלו היום את שערו היציג של הדולר לרמה של 4.458 שקלים - כ-0.23% מעל היציג שנקבע אתמול. היורו היציג נקבע על רמה של 4.8351 שקלים - כ-0.89% מתחת לשערו היציג הקודם, וזאת על רקע חולשתו בעולם מול הדולר וציפיות לפרסום נתונים מעודדים של מדד מנהלי הרכש בארה"ב.

דרור זק"ש, מנהל חדר המסחר בבנק הבינלאומי, מוסר כי המסחר עד כה מוסיף להיות דל אירועים, אם כי לקוח עסקי גדול ביצע היום מספר עסקות רכישה בהיקף גבוה. זק"ש מציין כי לקוח זה רוכש דולרים מזה זמן, לפעמים בהיקף המגיע ל-20-30 מיליון דולר ביום. להערכתו, הלקוח מממש החלטה אסטרטגית של מעבר לחשיפה דולרית ומנצל רמות אלו, הנתפשות בעיניו כנמוכות.

"החיסול של אתמול מושך מעט את הדולר למעלה, אך כבר היינו כאן", אומר זק"ש ולא מתרגש. השוק יודע כי צפויה תגובה אלימה של הפלשתינאים, אומר זק"ש, ומציין כי ללא הסלמה קיצונית במצב הבטחוני, לא צפויה תגובה חדה של הדולר. להערכתו, הדולר יוסיף להיסחר בתקופה הקרובה בטווח של 4.4-4.5 שקלים, כאשר ב-4.48 שקלים מופיעים מוכרים רבים אשר מונעים בשלב הנוכחי את המשך תנועתו של הדולר לכיוון הרף העליון.

לגבי המחלוקות שהתעוררו בישיבת הממשלה בין האוצר ובין בנק ישראל, אומר זק"ש כי מחלוקות אלו אינן יכולות להוסיף לחוסנו של השקל, אך, כמו במקרה המצב הבטחוני, אין מדובר בהתפתחות חדשה. "במציאות הישראלית אני חושש מאוד ממצב שבו ימונו אנשים פוליטיים למועצת נגידים ויתערבו בשיקולי בנק ישראל", אומר זק"ש. "עדיף בנק ישראל עצמאי. מועצת נגידים פוליטית עשויה לפגוע בעצמאות זו".

אתמול התקיימה ישיבת הממשלה הראשונה בנושא תקציב 2004. שתי התפתחויות חשובות קרו במהלך ישיבה זו: הראשונה היא התבטאותו של ראש הממשלה לפיה בקרוב יניע את יוזמת שינוי חוק בנק ישראל, אשר תפקיע מידי הנגיד את הבלעדיות שבקביעת רמת הריבית; התפתחות חשובה שנייה הגיעה מכיוון בנק ישראל, אשר טוען כי הנחת הצמיחה שיאמץ האוצר בתקציב 2004 אינה שמרנית מספיק ומתאימה רק לתרחיש האופטימי ביותר. להערכת בנק ישראל יש לאמץ הנחת צמיחה של 1% בלבד, לעומת 2.5% שמניח האוצר.

לצד ההתרחשויות הכלכליות-פוליטיות, פעל אתמול צה"ל שוב ברצועת עזה וסיכם 6 חיסולים בתקופה קצרה של 10 ימים. ההסלמה בחיסולים מעוררת חששות לגבי תגובה מתקרבת של הפלשתינאים, וכן לגורל המשא ומתן עמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully