וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב הצמיחה של כלכלת אוסטרליה האט לשפל של שנתיים וחצי כתוצאה מהבצורת הקשה הפוגעת במדינה

רן דוידוב

2.9.2003 / 11:23

הצמיחה ברבעון השני הסתכמה ב-0.1% בלבד עקב צניחה 5.7% בתוצר החקלאי; גם הירידה ברווחי המגזר העסקי והסארס תרמו להאטה; ההתאוששות ביפאן ובארה"ב מבשרת טובות לעתיד



קצב הצמיחה של המשק האוסטרלי הואט ברבעון השני לשפל של שנתיים וחצי בעקבות הירידה ברווחי המגזר העסקי, והפגיעה שגרמו הבצורת הממושכת ומגפת הסארס בייצוא.



לשכת הסטטיסטיקה האוסטרלית אמרה כי קצב הצמיחה הרבעוני הואט ל-0.1%, לעומת 0.6% ברבעון הראשון. היה זה הנתון הגרוע ביותר מאז התכווצה הכלכלת האוסטרלית ב-0.6% ברבעון הרביעי של 2000 כתוצאה מהנהגת מס השירותים והסחורות, והנפילה שנרשמה בצריכה הפרטית בעקבות אולימיפיאדת סידני. הנתון היה, עם זאת, גבוה מתחזיות הכלכלנים, שהעריכו כי המשק האוסטרלי התכווץ ב-0.1%.



קצב הצמיחה השנתית של המשק החמישי בגודלו באסיה הואט ל-2%, לעומת קצב צמיחה שנתי מרשים של 3.8% שנרשם ברבעון המקביל. גם במונחים שנתיים, האט קצב הצמיחה של המשק האוסטרלי לשפל של שנתיים, מאז צמח ב-1.6% בלבד ברבעון השני של 2001.



מנוע הצמיחה העיקרי ברבעון השני היה הצריכה הפרטית, שעלתה ב-0.7% וסייעה לקזז את ירידה של 1.5% בייצוא. הבצורת הקשה, המצויה כעת בשנתה החמישית, הביאה להתכווצות חמורה של 5.7% במגזר החקלאי בשעה שמגזרי התעשייה והשירותים צמחו במשוף ב-0.3%.



נתוני הרבעון הראשון תוקנו כלפי מטה. ע"פ הנתונים המעודכנים צמח המשק האוסטרלי ברבעון זה ב-0.6% ולא ב-0.7% כפי שעלה מן הנתונים הראשוניים.



למרות ההאטה הכלכלית באוסטרליה, צפוי הבנק המרכזי של אוסטרליה להותיר את הריבית במדינה ללא שינוי ברמה של 4.75%, בשל החשש הגדול מפני ליבוי יתר של שוק הדיור העולה לפי שעה על הדאגה מפני הנפילה בייצוא והאטת הצמיחה. גם ההתאוששות הכלכלית שנרשמת לאחרונה בארה"ב וביפאן שני שוקי הייצוא העיקריים של אוסטרליה, מעוררת ציפייה כי קצב הצמיחה יתאושש בקרוב ללא סיוע של הרחבה מוניטרית.



אוסטרליה היא הכלכלה החמישית בגודלה באסיה אחרי יפאן, סין, הודו וקוריאה, ע"פ נתוני אתר האינטרנט של הבנק העולמי. במונחים גלובליים מדורגת כלכלתה במקום ה-15 בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully