וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר הפרטי ממשיך לייצר פתרונות לקראת פדיון הגלבועים: הפועלים והבינלאומי מציעים פקדונות מובנים עם מנגנוני הצמדה

הרצל לקס

2.9.2003 / 11:22

הפקדונות החדשים מצטרפים להנפקת אג"ח הדס בשבוע שעבר ולהנפקה המתוכננת של ה-Global Finance במהלך ספטמבר



פקיעת איגרות החוב הממשלתיות הצמודות לדולר מסוג גלבוע באמצע החודש, בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, וכוונת האוצר שלא לגייס יותר חוב מט"חי בשוק המקומי, פינו את זירת מכשירי המט"ח למגזר הפרטי.



הבנקים וחברות הברוקרים נכנסים במרץ לנעלי הממשלה ומנפקים בקצב מכשירים פיננסיים חדשים הצמודים למט"ח. בשבוע שעבר הנפיקו פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסים את הדס - אג"ח שמאפשרת מסחר רציף בדולר דרך הבורסה, הנהנית ממחזורי מסחר גבוהים מאז הנפקתה, ולאומי ושות' הודיעו על הנפקה קרובה של ה-Global Finance - מכשיר אג"חי שיהווה תחליף לגלבועים. גם השבוע לא קופאים הבנקים על השמרים.



בנק הפועלים הודיע היום על מוצר חדש: פיקדון דולרי ל-5 שנים שבו הקרן מובטחת וצמודה במלואה לדולר, הנושא ריבית של 5.5% לשנה המשולמת כקופון כל חצי שנה. תשלום הקופון החצי שנתי יתבצע בתנאי שריבית הליבור ל-6 חודשים, העומדת כיום על 1.25%, לא תעלה על 4.5%. הבנק מותיר בידיו את הזכות לסיים את הפיקדון לאחר שנה ואח"כ כל חצי שנה. שיעור המס על התשואה יהיה זהה למס המונהג על פקדונות מט"ח, סכום ההפקדה המינימלי הוא 10,000 דולר.



הבנק הבינלאומי משיק 4 פקדונות מובנים חדשים בתוספת אופציה למענק לתקופה של 3 שנים. הפקדונות נבדלים בבסיס ההצמדה שלהם - שקלי, צמוד מדד, דולרי וצמוד יורו. במסלולים השקלי וצמוד המדד נושא הפיקדון ריבית שנתית של 3.25% ו-0.75% בהתאמה, והמסלולים המט"חיים לא נושאים ריבית. על הריבית הנמוכה מפצה הסיכוי למענק שקשור למדד ה-DJGT, שכולל את מניותיהן של 50 חברות ענק רב לאומיות.



המשקיע בפקדונות אלו מוותר על ריבית אלטרנטיווית גבוהה יותר על פיקדון זהה בתמורה לסיכוי שעלייה במדד ה-DJGT, שמשקפת בעצם התאוששות של הכלכלה העולמית, תתרום לו מענק שיניב תשואה טובה יותר.



במסלולים השקלי וצמוד המדד, ייהנה המשקיע ממענק בשיעור 100% מעלייה ממוצעת של מדד ה-DJGT, במשך 35 חודש, ובמסלולים צמודי המט"ח ייהנה המשקיע ממענק בשיעור 70% מהעלייה הממוצעת של ה-DJGT במשך 35 חודש.



סכומי המינימום להפקדה נמוכים יחסית: 10,000 שקל למסלולים השקלי וצמוד המדד, 10,000 דולר במסלול הדולרי ו-10,000 יורו במסלול צמוד היורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully