וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני גולדשטיין ואייל יונה לא רווים נחת מעסקי המלונאות: רילטק הפסידה כ-5.6 מיליון שקל

אלי דניאל

2.9.2003 / 11:40

הפסד תפעולי של 571 אלף שקל; ההכנסות גדלו בכ-13% - הסתכמו ב-7.5 מיליון שקל; תזרים מזומנים שלילי מפעילות בסך של 1.8 מיליון שקל; פנתה לבנקים בבקשה למחזר הלוואות



חברת רילטק פיתוח והשקעות , הנמצאת בשליטת דני גולדשטיין ואייל יונה, הפועלת בתחום המלונאות והנדל"ן המניב, מדווחת היום על שיפור בהכנסותיה הרבעוניות, במקביל לגידול בהפסדיה.



כך, ההכנסות צמחו בשיעור של 13% לרמה של כ-7.5 מיליון שקל. פילוח ההכנסות מראה כי ההכנסות מהפעלת בתי מלון צמחו בכ-18% ל-3.9 מיליון שקל, וההכנסות מהשכרת נכסים גדלו לכ-3.6 מיליון שקל, 85 יותר מאשר ברבעון השני של שנת 2002. ברילטק מציינים כי הגידול בפעילות המלונאית נובע מהשיפור שחל ברבעון החולף בתיירות לאילת.



עם זאת, בחברה לא יותר מדי אופטימיים בנוגע לעתיד, לפחות בכל הקשור למלון שערי ירושלים. כך, בעוד מלון בלו ביי בנתניה סגור לרגל שיפוצים, והתפוסה הצפויה ברבעון הנוכחי במלון מיראז' באילת היא 85%, הרי שבמלון הירושלמי צפויה ברבעון השלישי תפוסה של 35%, בלבד. בימים אלה, עם השלמת הקמת אולם אירועים במלון שערי ירושלים, החברה בוחנת את האלטרנטיבות האפשריות להפעלתו.



מבחינה תפעולית רשמה רילטק הפסד של 571 אלף שקל, שיפור מסוים בהשוואה להפסד תפעולי של כ-1.7 מיליון שקל עמו היא סיימה את הרבעון המקביל, וזאת כתוצאה מהצמצום בהוצאות השיווק. בסיכום המחצית הראשונה של השנה מציגה החברה הפסד תפעולי של כ-2.3 מיליון שקל.



במהלך הרבעון השני נרשמה עלייה משמעותית בהיקף הוצאות המימון של רילטק ואלה הגיעו לכ-4.5 מיליון שקל. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון השני של שנת 2002 היו לחברה הכנסות מימון בסך של 662 אלף שקל. השורה התחתונה של רילטק מצביעה על עלייה חדה בהפסד הנקי מ-931 אלף שקל לרמה של כ-5.6 מיליון שקל.



הפסדיה המצטברים של רילטק הביאו לכך שהונה העצמי ממשיך להצטמק ובתום הרבעון השני של השנה הוא הסתכם בכ-21.7 מיליון שקל. הפעילות השוטפת של החברה ייצרה תזרים מזומנים שלילי של כ-1.8 מיליון שקל, כך שביום ה-30 ביוני 2003 היו בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-1.6 מיליון שקל.







האשראי השוטף לבנקים הסתכם בתחילת הרבעון השלישי בכ-98.4 מיליון שקל, ובנוסף היו לחברה התחייבויות לזמן ארוך לבנקים בהיקף כספי של כ-261 מיליון שקל.



רילטק מציינת כי הנהלתה פועלת בכדי להסדיר את תזרים המזומנים לשנה הנוכחית, וכי במסגרת פעילות זו הופעלה תוכנית התייעלות מקיפה. כמו כן, נעשו פעולות מול הבנקים בנוגע למחזור חלויות שוטפות של הלוואות לזמן ארוך וברילטק מעריכים כי אשראי שוטף בהיקף של כ-60 מיליון שקל ייפרס לזמן ארוך. ההנהלה מעריכה כי פעולות אלה יאפשרו לה מימון של המשך פעילותה ועמידה בהתחייבויותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully