וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המיסוי של הכנסת דנה בהענקת פטור ממע"מ על תרומות מהמלאי

ניצן כהן

2.9.2003 / 11:55

עיוות מיסויי שעומד לקראת פתרון הוא תשלום מע"מ על תרומות ממלאי של עסקים; הערכות: בעלי עסקים העדיפו להשמיד מלאי ולא לתרום אותו לנזקקים כדי להימנע מתשלום המס



מאת עינב בן יהודה וניצן כהן



עיוות מיסויי עתיק יומין הוא תשלום מע"מ על תרומות שמעניקים עסקים. עד כה, נאלצו בעלי עסקים שתורמים מוצרים מהמלאי שלהם להוציא חשבונית מס ולשלם מע"מ על פי שווי העסקה. יו"ר ועדת המשנה למיסוי בכנסת, אהוד רצאבי, יזם מהלך שאמור להביא לביטול העיוות ולעודד את בעלי העסקים לתרום לנזקקים ממלאי העסק שלהם.



בשעה זו מתקיים הדיון, שבו ינסו חברי הוועדה להגיע לפתרון מוסכם על אגף מכס ומע"מ. יש לציין, כי בתקופה האחרונה גדל מספר האנשים המוגדרים כחיים מתחת לקו העוני בשל המיתון העמוק בו שרוי המשק. כהמשך ישיר לכך נפתחו בתי תמחוי לרוב ובעלי עסקים תורמים לבתי התמחוי. עיוות המס מתבטא בכך שהתרומה לנזקקים מהמלאי אינה מוכרת לצורכי מס (הכרה ניתנת רק למי שקיבל אישור על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה) ובנוסף על כך, נאלצים בעלי העסקים לשלם מס על התרומה.



בין יוזמי המהלך היו שטענו שבעלי עסקים רבים נמנעו מלתרום מהמלאי שלהם בעקבות העיוות, וכי היו אף כאלה שהעדיפו להשמיד את המלאי כדי להימנע מתשלום המס.



מנתוני דו"ח העוני לשנת 2001 עלה כי ההתרחבות בממדי העוני נמשכת. ב-2001 חיו בישראל 1.169 מיליון אנשים שהכנסתם מתחת לקו העוני, מתוכם כ-530.7 אלף ילדים. ההערכות הן כי בדו"ח העוני לשנת 2002 תבוא לידי ביטוי החמרה נוספת במצבן של השכבות הנמוכות, וזאת בעקבות הקיצוצים בקצבאות הביטוח הלאומי והקיצוצים בתקציבי הרווחה. על פי הערכות משרד העבודה, נתוני 2002 יצביעו על עלייה במספר העניים בישראל לכ-1.29 מיליון, מתוכם כ-605 אלף ילדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully