וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל המו"מ בין הנהלת אורלייט להסתדרות על פתיחת המפעל

חיים ביאור

2.9.2003 / 9:38

הנהלת המפעל, המייצר זיווד לטנקים וציוד אזרחי, סגרה את שעריו ב-17 באוגוסט ופיטרה את כל 100 עובדיו; הסגירה באה בעקבות הודעת ההסתדרות כי תיאבק נגד הפיטורים



המשא ומתן בין הנהלת מפעל אורלייט בנס ציונה לבין ההסתדרות, על פתיחתו המחודשת של המפעל, נקלע אתמול למבוי סתום; הצדדים ידווחו מחר לבית הדין האזורי לעבודה על כישלון המגעים ביניהם.



הנהלת המפעל, המייצר זיווד לטנקים וציוד אזרחי, סגרה את שעריו ב-17 באוגוסט ופיטרה את כל 100 עובדיו.



הסגירה באה בעקבות הודעת ההסתדרות כי תיאבק נגד תוכנית ההתייעלות אשר גיבשה ההנהלה - תוכנית הכוללת פיטורי 16 עובדים, לרבות חברי ועד העובדים, וקיצוץ של 10.5% בשכרם של כל העובדים הנותרים.



בעקבות סגירת המפעל פנתה ההסתדרות לביה"ד לעבודה באמצעות עוה"ד דורית טנא-פצ'יק ומירה-בל גזית, בבקשה שיוציא צו לפתיחת המפעל ולביטול מכתבי הפיטורים. בבקשה נטען כי בניגוד לדברי ההנהלה, מצבו של המפעל טוב וסגירתו נעשתה כחלק מניסיונה של ההנהלה לפגוע בעובדים המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי ומיוצגים על ידי ההסתדרות.



השופטת דינה אפרתי הורתה לנציגי ההסתדרות וההנהלה לנהל מו"מ על תוכנית ההבראה שהציעה ההנהלה. ואולם כחצי שעה לאחר שהחלה הפגישה בין מנכ"ל המפעל, חיים בוצר, לבין נציגי ההסתדרות, אמיר ירון ויעקב דביר - היא פוזרה.



המו"מ בין הצדדים נכשל לאחר שההנהלה דרשה - כתנאי לפתיחתו מחדש של המפעל - כי יוסכם על מו"מ לשינוי ההסכם הקיבוצי, באופן שיאפשר גמישות ניהולית רבה יותר. נציגי ההסתדרות דרשו כי המפעל ייפתח לפני תחילת הדיון בדרישות ההנהלה ובתוכנית ההתייעלות שגיבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully