וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניגוד לציפיות: תרחיש של עליית תשואות בשוק איגרות החוב - בהחלט אפשרי"

הרצל לקס

2.9.2003 / 12:16

מניתוח של בית ההשקעות אילנות בטוחה עולה כי בניגוד להנחה המקובלת, לפיה הפסקת הנפקות אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה תתרום לעליית שערים וירידת תשואות - בפועל עשוי להתרחש תהליך הפוך



אילן ג'דה ועדי ויגודסקי, מנהלי המחלקות הכלכלית והברוקראז' באילנות בטוחה, פירסמו היום ניתוח מגמות בשוק האג"ח, במסגרתו הם חולקים על תפישת הקונצנזוס לפיה הפסקת הנפקת אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה החל מיום ראשון האחרון תביא לתהליך של ירידת תשואות בשוק.



היקף ההנפקות של אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה הסתכם ב-500-600 מיליון שקל בממוצע לחודש, וההנחה המקובלת בשוק ההון היא כי הפסקת ההנפקות תפנה את הקרנות לשוק האג"ח הסחיר, מהלך שיגרור עלייה בביקוש שתוצאותיו יתבטאו בעליית מחירי האיגרות וירידה בתשואות. רמת המחירים הנוכחית בשוק כבר משקפת למעשה את העלייה הצפויה בביקוש.



ג'דה וויגודסקי מעריכים כי גופים מוסדיים צברו פוזיציות גדולות מאוד באג"ח ממשלתיות, כך שהם ערוכים לספק את הביקושים העודפים בטווח הקצר. יחד עם זאת, הם מציינים כי "למרות הצפי לכניסה מסיווית של קרנות הפנסיה לשוק, תיתכן כניסה הדרגתית יותר ובמקביל יכול להיווצר לחץ של מכירות מצד כל אותם גופים שצברו סחורה וציפו למהלך חזק ומהיר יותר". לפיכך, הם מוסיפים "יכול תרחיש כזה למנוע ירידת תשואות, ובתנאים מסוימים אפילו להניע תהליך של עליית תשואות תוך ירידת מחירי האג"ח".



השלכה נוספת שצופים השניים היא תרומת כניסת קרנות הפנסיה לשוק הסחיר להתפתחות השוק המדולדל של האג"ח הקונצרני, שמהווה פחות מ-10% משוק האג"ח כולו. "פירמות גדולות עם דירוג גבוה עשויות לגלות כי הקרנות מחפשות אלטרנטיווה לאו דווקא באג"ח ממשלתיות. דבר זה עשוי להביא להתפתחותו של שוק האג"ח הקונצרני". התפתחות כזו יכולה ליצור אלטרנטיווה למימון הבנקאי של הפירמות, במיוחד לנוכח מצוקת האשראי הגוברת במשק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully