וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 27% מהילדים חוגרים חגורת בטיחות במושב האחורי

2.9.2003 / 12:37

משרד התחבורה, המשטרה ומשרד החינוך יוצאים מחר בקמפיין הסברתי מהגדולים שנערכו בארץ. במרכז הקמפיין: ילדים "מדרבנים" את בני המשפחה לחגור חגורת בטיחות גם במושב האחורי

כשליש מהנוסעים היושבים במושב האחורי של הרכב אינם חגורים בחגורות בטיחות. כך עולה מסקר חדש של מכון גיאוקרטוגרפיה שהוזמן על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שבמשרד התחבורה.

מהסקר עולה כי קיים פער גדול מאוד בין הנוסעים החוגרים חגורות בטיחות במושב הקדמי של הרכב ובין הנוסעים החוגרים חגורות בטיחות במושב האחורי של הרכב.

מהסקר מתברר כי בקבוצת הגילאים 5-11 נרשמה ירידה משמעותית במספר הילדים החגורים בחגורת בטיחות במושב האחורי של הרכב, 27% לעומת כ-40% בסקר קודם שנערך לפני כשנה.

לעומת זאת, נרשמה עלייה בשיעור הילדים עד גיל 4 החגורים במושב האחורי של המכונית - 83% לעומת כ-70% בסקר הקודם, וזאת הודות לחובת חגירת תינוקות במתקן ריסון מיוחד לילדים ("בוסטר").

מממצאי הסקר עולה כי למעלה מ-90% מהנהגים והנוסעים שליד הנהג חוגרים חגורות בטיחות במושב שליד הנהג ואילו רק 31% מהנוסעים היושבים במושב האחורי של הרכב חוגרים חגורת בטיחות. הסקר נערך במהלך החודשים האחרונים, באמצעות תצפיות על עשרות אלפי כלי רכב, בצמתים עירוניים ובינ-עירוניים בכל רחבי הארץ.

בעקבות הסקר, החליט שר התחבורה, אביגדור ליברמן, לצאת מחר בקמפיין הסברתי מהגדולים שנערכו אי פעם בארץ, על חובת חגירת חגורת בטיחות ברכב. בקמפיין יינתן דגש מיוחד על חובת חגירת חגורת בטיחות במושב האחורי. הקמפיין יימשך כחודשיים בכל ערוצי הטלוויזיה ורשתות הרדיו ועל גבי האוטובוסים.

את הקמפיין, שייצא תחת הסיסמה "באוטו אנחנו מקליקים ת'עניינים" מובילים ילדים בגילאי 6-10, שחושפים את ההורים לחובת החגירה במושב האחורי ומלמדים אותם שיעור בחגירה בעזרת תיאורים הלקוחים מחיי היום יום.

באחד מהתשדירים מציג הילד את משפחתו ומדבר אל המצלמה "ההורים שלי אומרים שאני חסר אחריות, לא מכין שיעורים, משאיר את הנעליים בסלון", ואז, כשהמצלמה עוברת למכונית הוא ממשיך בהתרסה "אבא, אמא, לא שכחתם משהו, עומרי אחי בלי חגורה. חוסר אחריות, אה? להשאיר נעליים בסלון מול להפקיר את החיים של אחי עומרי הפשוש?"

במקביל לקמפיין, תחל משטרת התנועה הארצית ממחר במבצע אכיפה מוגבר, שבו ינתן דגש מיוחד לחגירת חגורת בטיחות במושב האחורי של הרכב. במסגרת המבצע יחלקו השוטרים והמתנדבים לנהגים עלוני הסברה. לילדים שיהיו חגורים ינתנו מדבקות מיוחדות של "מקליקים ת'עניינים".

משטרת התנועה תקצה למבצע עשרות ניידות משטרה ותפעיל אלפי מתנדבים. כמו כן, יגויסו מאות תלמידי תנועות נוער מכל הארץ שיחלקו לילדים חומר הסברתי. במסגרת תוכנית הלימודים בנושא החינוך לבטיחות, ילמדו הילדים בבתי הספר בחודשי המבצע על חשיבות חגורת הבטיחות גם במושב האחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully