וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק בלמעלה מ-1% מול היורו בעקבות ציפיות לעלייה במדד מנהלי הרכש באוגוסט; היורו נסחר ב-1.0835 דולר

רן דוידוב

2.9.2003 / 13:56

הדולר מתחזק מול הין ל-117.15 ין לאחר שסגן שר האוצר של יפאן רמז כי הין חזק מדי; מדד מנהלי הרכש בארה"ב צפוי לעלות ל-53.8 ולהצביע על המשך השיפור במגזר היצרני



הדולר מזנק בלמעלה מ-1% מול היורו ומתחזק גם מול הין בעקבות ציפיות לעלייה במדד מנהלי הרכש בארה"ב באוגוסט. היורו נפל לרמה של 1.0835 דולר לעומת 1.0968 דולר אמש עם שובם של המשקיעים האמריקאים לשוק המטבעות לאחר חופשת חג העבודה. הדולר התחזק לרמה של 117.15 ין לעומת 116.56 ין אמש, בעקבות התגברות החשש מהתערבות ממשלת יפאן במסחר.



מדד מנהלי הרכש שיפורסם היום עבור חודש אוגוסט צפוי לרשום רמה של 53.8 לעומת 61.8 ביולי. הדו"חות האזוריים שפורסמו בשבוע החולף הצביעו על המשך מגמת ההתאוששות במגזר - אחת מנקודות התורפה העיקריות במשק האמריקאי בתקופה האחרונה. אם הציפיות יתממשו, יהיה זה חודש שני ברציפות של גידול בפעילות במגזר היצרני, עם מדד הגבוה מ-50 נקודות.



הין נחלש אף הוא מול הדולר, לאחר שזינק אתמול לשיא של שלושה חודשים בשעות הבוקר עת רשם שער של 116.18 ין לדולר. הין התחזק בחודש החולף בשל אי התערבותה של ממשלת יפאן במסחר במט"ח. אולם חששות מהתערבות חזרו להעיב על השוק לאחר שסגן שר האוצר לעניינים בינ"ל, זמביי מיזוגוצ'י, אמר כי המטבע היפאני איננו במצב המאפשר לו להתחזק. הייסוף בין פוגע בכושר התחרותיות של חברות היצוא היפאניות. מנגד, ציפיות להתאוששות בכלכלת יפאן והתחזקות מדדי בורסת טוקיו תומכות במטבע.



שר האוצר של ארה"ב נפגש אתמול עם שר האוצר, מסג'ורו שיאוקאווה, ולדברי העיתון הכלכלי "ניקיי", לחץ עליו למתן את התערבותה של יפאן במסחר במט"ח. אולם שיאוקאווה טען מצדו כי סנואו לא אמר דברים מפורשים בנוגע לין, שממשלת יפאן דיכאה מאז תחילת השנה את עלייתו באמצעות התערבות מסיווית במסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully