וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הברוקרים ניצלו באופן חלקי בלבד את הגאות בשוק ההון ברבעון השני

הרצל לקס

2.9.2003 / 14:27

באקסלנס גדלו ההכנסות מדמי ניהול וירדו ההכנסות מפעילות מנוסטרו; באנליסט ירדו ההכנסות מדמי ניהול תיקים וקרנות נאמנות למרות העלייה הכללית בנכסי הקרנות



רבעון שני מוצלח במיוחד עבר על שוק ההון המקומי. סיום המלחמה בעיראק, אישור הערבויות האמריקאיות והתוכנית הכלכלית והרכבת ממשלת אבו מאזן תרמו כולם לעלייה במדדים המובילים ובמחזורי המסחר בבורסת תל אביב - כפי שניתן ללמוד מנתוני הטבלה שלהלן.







למרות הגאות המרשימה בשוק, בדיקה של ביצועי חברות הברוקרים הנסחרות בבורסה מעלה תמונה מרשימה פחות. שורת הרווח בכל החברות השתפרה אמנם, אולם חלק מהחברות לא הצליחו לשפר את הכנסותיהן מדמי ניהול למרות כניסת הציבור בהיקפים גדולים יותר לשוק, וחלק אפילו לא שיפרו את ההכנסות מפעילות בניירות ערך - לחם חוקה של חברת ברוקרים.







אקסלנס הציגה גידול של 133% ברווח ל-4.3 מיליון שקל. עיקר השיפור נבע מהכנסות מניהול תיקים, שמקורן בעלייה בפעילות הציבור בשווקים הפיננסיים, ובדרישה גוברת לשירותי ניהול תיקים פרטיים. הכנסות אקסלנס מדמי ניהול תיקים, קרנות נאמנות ופעילות מט"ח הוכפלו והגיעו ל-16.7 מיליון שקל. יחד עם זאת, בפעילות מהשקעות בתיק הנוסטרו חלה ירידה מ-7 מיליון שקל אשתקד ל-5.1 מיליון ברבעון השני - נתון מאכזב לנוכח העליות בכל המדדים בשוק ההון.



אנליסט רשמה ירידה של כ-4% מעמלות ודמי ניהול על קרנות נאמנות וניהול תיקים לעומת הרבעון המקביל, אך ירידה זו קוזזה בידי עלייה של כ-45% בהכנסות מדמי ניהול קופות גמל. שיפור חל בפעילות בני"ע, ומהפסד של 4.3 מיליון שקל עברה אנליסט לרווח של 2.2 מיליון ברבעון השני.



נשואה זנקס , שהשליטה בה נרכשה ע"י אקסלנס לפני כחודש, מאכזבת במיוחד. ההפסד הנקי עלה במעט מאשתקד ועמד על 4.6 מיליון שקל ברבעון. ההכנסות מדמי ניהול ירדו בכ-50% ל-1.8 מיליון שקל בלבד, ובפעילות ההשקעות בני"ע עברה החברה מהפסד לרווח בסך כ-700 אלף שקל בלבד.



דש ני"ע הציגה גם היא שיפור, כשעברה לרווח נקי של 4.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.5 מיליון ברבעון המקביל. אך בהשוואה לאקסלנס מתקבלת תמונת ראי: לשיפור ברווח אחראית פעילות ההשקעות בתיק הנוסטרו, שתרמה רווח של כ-5 מיליון שקל, לעומת הפסד בגובה 3.2 מיליון ברבעון המקביל. ואילו ההכנסות מדמי ניהול קרנות ותיקים כמעט לא השתנו לעומת הרבעון המקביל - למרות העלייה בפעילות הציבור בשוק ההון. נקודת האור המרכזית בדש היא ניהול קופות הגמל. סך הנכסים המנוהלים על ידה עלו ב-23% לעומת סוף 2002 לסך של 1.435 מיליארד שקל. בהתאמה, עלו גם ההכנסות מדמי ניהול של הקופות ותרמו לחברה 3.7 מיליון שקל ברבעון.



בגמול השקעות בדקנו את נתוני המגזר הפיננסי בלבד. פעילות גמול בניירות ערך תרמה לחברה הכנסות של 16.9 מיליון שקל ברבעון ובסיכום שורת הרווח התחתונה מסתכמת תרומת המגזר הפיננסי בגמול ל-9.9 מיליון שקל.



מניות הברוקרים בבורסת ת"א נמנות על המניות עם הסחירות הנמוכה ביותר, והן משקפות את המצב בענף שנשלט כמעט לגמרי בידי הבנקים וחברות הביטוח הגדולות. מצב עגום זה עשוי להמשיך ואף להתדרדר. גמול תיפרד החל מהרבעון הבא מגמול סהר, חברה בת שלה העוסקת במסחר בני"ע, לאחר השלמת עסקת המכירה לבנק הפועלים. אקסלנס, שרכשה את השליטה בנשואה זנקס, רכשה לאחרונה כ-2% נוספים בחברה והיא מתקרבת ל-90% שיחייבו אותה לתת הצעת רכש ליתרת המניות ולמחוק את נשואה זנקס ממסחר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully