וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פקיעת הגלבועים: אקסלנס תגייס יותר מ-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח דולרית בשם בשן

אילן מוסנאים

2.9.2003 / 14:28

הבשן, שייפדה אוטומטית אחרי תשלום ריבית מצטברת של 15%, מדורג AAA על ידי מעלות; ישלם בשנה הראשונה ריבית של 11.5% ובשנים הבאות ריבית של 10% פחות פעמיים ריבית הליבור לחצי שנה



בתי ההשקעות המקומיים ממשיכים להיערך לפקיעת הגלבועים באמצע חודש ספטמבר (בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל), והיום אקסלנס מכה בברזל החם ומדווחת כי בכוונתה לגייס כ-200 מיליון שקל בהנפקה של סדרת אג"ח דולריות חדשה בשם בשן.



האג"ח מסוג בשן ידורגו על ידי מעלות בדירוג של AAA. האיגרת תשלם למחזיקים אותה ריבית של 11.5% (שתהיה קבוע ללא קשר לריבית הליבור) בשנה הראשונה. ביתר שנות האיגרת, היא תשלם ריבית שנתית נקובה של 10% בניכוי פעמיים ריבית הליבור לתקופה של חצי שנה. הריבית תשולם פעמיים בשנה, כאשר הקרן הדולרית של ההשקעה מובטחת.



הבשן מונפק לתקופה של 12 שנים, אך הוא מתוכנן להיות מכשיר קצר טווח, וייפדה באופן אוטומטי לאחר שישלם למחזיקי האג"ח ריבית מצטברת של 15%. היום עומדת ריבית הליבור לחצי שנה על רמה של כ-1.2%, כך שהסבירות הגבוהה היא שהאיגרת תיפדה אחרי שנתיים. למעשה, זאת הפעם הראשונה בה מונפק בארץ מכשיר מובנה, שיכלול מנגנון אוטומטי לפידיון מוקדם כחלק מתנאי האיגרת.



בהנפקות הקודמות בסדרת האג"ח המכונות ע"ש הרים של אקסלנס, היתה לחברה אופציה לקרוא לאיגרות לפידיון מוקדם, אך היא לא היתה אוטומטית. הבשן הינו למעשה המכשיר המובנה השמיני שאקסלנס מנפיקה למוסדיים בתל אביב, כאשר בסך הכל גויסו במכשירים אלה יותר מ-1.2 מיליארד שקל. המכרז המוסדי של הבשן יתקיים ביום שני הבא.



אקסלנס לא לבד במירוץ להחלפת הגלבועים של הממשלה. לאחרונה השלימה חברת פועלים אי.בי.איי גיוס של כ-300 מיליון שקל בהנפקת מכשיר דולרי בשם הדס, ולאומי ושות' הודיע כי בכוונתו לגייס סכום של כ-45 מיליון דולר באג"ח דולריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully