וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ מתחיל באוצר: אגף מס הכנסה יאוחד עם מכס ומע"מ; גם אגפי הממונה על השכר ונציבות שירות המדינה ימוזגו

אמיר טייג

2.9.2003 / 13:32

יאחד ארבעה אגפים לשניים, יקצץ 3 משרות מנכ"ל ויבטל את אגף מינהל הכנסות המדינה; השינויים ייכנסו לתוקף בתחילת 2004; מתכנן להביא הצעות לצעדים דומים גם במשרדי ממשלה אחרים



האוצר מתחיל בביתו. שר האוצר, בנימין נתניהו החליט על רפורמה במבנה משרד האוצר במסגרתו יבוטלו שלוש משרות מנכ"לים במשרד. הרפורמה תשולב בתקציב 2004. במסגרת הרפורמה, יאוחדו ארבעה אגפים באוצר לשניים, ואגף נוסף יבוטל.



עיקר השינוי יתבצע באגפי משרד האוצר הקשורים לנושא המסים. אגף מנהל הכנסות המדינה, שבראשו עומד מאיר קפוטא, יבוטל. אגף המכס והמע"מ, ברשות איתן רוב, ואגף מס הכנסה, ברשות טלי ירון אלדר, יאוחדו למינהל אחד אשר ירכז את כל הטיפול בהכנסות המדינה ממסים. שני אגפים נוספים אשר יאוחדו הם אגפי כוח האדם. אגף הממונה על השכר, בראשות יובל רכלבסקי, ונציבות שירות המדינה, בראשות שמואל הולנדר, יאוחדו לאגף אחד.



נתניהו התייחס לתוכניות אלו של האוצר בדיון שהתקיים היום בפורום החברתי והכלכלי. לדבריו, "ביטול האגפים ואיחודם של אחרים יגרום לחיסכון בהוצאות וייעול השירות לאזרח", אמר נתניהו. "בכוונתנו להביא הצעות לצעדים דומים גם במשרדי ממשלה אחרים", הוסיף.



הערכות באוצר הן כי השינויים יהיו תקפים החל מתחילת שנת 2004.



מאז כניסתו, נתניהו נמנע עד כה לבצע מנויים במשרדו. אך לאיחוד האגפים וביטול שלוש משרות המנכ"ל יהיה השלכות פרסונליות. טלי ירון אלדר, נציבת מס ההכנסה, צפויה לסיים את תקופה המינוי בקרוב לפיכך הערכות הן כי לא תמשיך בתפקידה לאחר איחוד האגפים. כמו כן, הערכות הן כי מאיר קפוטא, מנהל הכנסות המדינה יסיים גם הוא את תפקידו בעקבות הרפורמה. גם כתב מינוי של רכלבסקי צפוי להסתיים בתקופה הקרובה, אך הערכות הן כי רכלבסקי דחה את פרישתו מאחר שצפוי לקבל על עצמו את תפקיד ראש האגף המאוחד שיעסוק בתחום כוח האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully