וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עדן השלימה עסקת דנונה: תרשום ברבעון ה-3 רווח של כ-24 מ' יורו; רכישת המניות מהאחים נפתלי תתבצע בדצמבר

אילן מוסנאים

2.9.2003 / 11:32

מי עדן לא תרשום רווח הון בגין העברת הפעילות באירופה לחברה המשותפת לפני 2008; תחדל לאחד הפעילות באירופה בדו"חות ותכלול את ההשפעה לפי שיטת השווי המאזני



חברת מי עדן הודיעה הבוקר כי השלימה את עסקת דנונה אתמול אחר הצהריים. במעמד סגירת העסקה הועברה פעילות המים בכדים של דנונה באירופה לחברה משותפת, אליה תועבר גם פעילות הכדים של מי עדן ביבשת.



בנוסף, בהתאם לפרטי ההסכם המקורי, מכרה מי עדן 5.6% ממניות החברה המשותפת לדנונה, מהלך שיניב לה רווח הון של כ-24 מיליון יורו. לאחר ההקצאה לעיל תחזיק דנונה 58.7% ממניות החברה המשותפת ומי עדן תחזיק ביתרת המניות.



כזכור, דבר העסקה פורסם לראשונה בתחילת אפריל השנה. במסגרת העסקה תרכוש דנונה מידי האחים נפתלי, בעלי השליטה במי עדן, גם 20% ממניות מי עדן לפי שווי של כ-410 מיליון דולר.







העסקה, בה תרכוש דנונה ממי עדן 5.6% ממניות החברה המשותפת באירופה תמורת 38 מיליון יורו, משקפת לחברה הממוזגת שווי של כ-690 מיליון יורו, והיתה אמורה להניב למי עדן רווח הון של יותר מ-100 מיליון יורו, עקב העלייה בשווי האחזקה. היום אומר מנכ"ל מי עדן, ניר דור, ל-TheMarker, כי לחברה היו שתי אופציות: להכיר ברווח ההון ברבעון הנוכחי וברבעונים הבאים לבצע הפרשות גדולות בגין הפחתות מוניטין עקב עודף השווי המאזני של האחזקה, או לוותר על רווח ההון וגם על הפחתות המוניטין. מי עדן בחרה באפשרות השנייה, ולכן לא תכיר ברווחי ההון הגבוהים. ההכרה ברווחי ההון, אומר דור, תגיע ב-2008, בעת שהצדדים ייפרדו ומי עדן תמכור לדנונה את יתרת האחזקות שלה בחברה המשותפת, ובמקביל תרכוש ממנה את המניות שרכשה מהאחים נפתלי.



אגב, האחים נפתלי ייאלצו להמתין עד לחודש דצמבר בו יקבלו מדנונה את התשלום (82 מיליון יורו) בגין חלקם בעסקה. קרוב לאותו מועד הם יפרסמו הצעת רכש לכ-195 אלף מניות מן הציבור בשווי דומה לזה בו מכרו את המניות לדנונה. מי עדן נסחרת בבורסה בשווי שוק של כ-205 מיליון דולר, שהינו נמוך בכ-50% מהשווי בו תתבצע הצעת הרכש.



בדו"חות הבאים תחדל מי עדן לאחד את פעילות החברות המאוחדות באירופה, שהסבו לה בשנים האחרונות הפסדים כבדים, בדו"חות הכספיים שלה (שכן האחזקה שלה בהן תרד אל מתחת ל-50%). מי עדן תציג את ההשקעה בחברה המשותפת לפי שיטת השווי המאזני, שמשמעותו - שווי החברה בספרי מי עדן יעודכן בהתאם לתוצאות הכספיות שתציג.



עודף השווי המאזני של חלק החברה בנכסי החברה המשותפת על ערך הספרים של ההשקעה בחברה המשותפת במאזן מי עדן, ייוחס לנכסים של שלוש חברות, שיופחת במקביל להפחתת הנכסים בחשבונות החברה המשותפת. החברה המשותפת תיחשב לחברה כלולה מהותית ודו"חותיה יצורפו לדו"חות של מי עדן.



ובינתיים מי עדן דיווחה ברבעון השני של 2003 על הפסד כבד של 17 מיליון שקל, תוך יציבות בהכנסות לרמה של כ-185 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully