וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת שבדיה תקף בחריפות את המדיניות התקציבית של גרמניה, צרפת ואיטליה המערערת את כלכלת גוש היורו

סוכנויות הידיעות

2.9.2003 / 15:16

גוראן פרסון טען כי שלוש הממשלות היו צריכות לעשות יותר כדי להשליט סדר במדיניותן התקציבית קודם לאימוץ היורו; אזרחי שבדיה יחליטו בעוד שבועיים האם לאמץ היורו



ראש ממשלת שבדיה, גוראן פרסון, תקף אתמול את גרמניה, צרפת ואיטליה - שלוש המדינות הגדולות בגוש היורו - על היערכותן הלקויה לשותפות בגוש היורו שהביאה לפגיעה בכלכלת הגוש.



פרסון אמר שגרמניה, צרפת ואיטליה, המהוות יחדיו כ-60% מכלכלת גוש היורו, היו צריכות לעשות יותר כדי להשליט סדר במדיניותן התקציבית ולבנות עודפים תקציביים בטרם הושק המטבע האחיד. "לו היו נוהגות כשבדיה, פינלנד, בריטניה ואחרות במהלך שנות ה-90, ומכינות את כלכלותיהן להאטה, לא היינו נקלעים למצב זה", אמר פרסון.



נשיא הבונדסבנק, הבנק המרכזי של גרמניה, אמר אתמול כי הוא צופה שגרמניה תפרוץ את מגבלת הגירעון התקציבי בת 3% שכופה הבנק המרכזי של אירופה זה השנה השלישית ברציפות. גם צרפת מצויה בדרכה לפרוץ מסגרת זו.



בעוד שבועיים ייערך בשבדיה משאל עם בנוגע לאימוץ היורו כהילך חוקי. שבדיה, בריטניה ודנמרק הן החברות היחידות באיחוד האירופי שטרם אימצו את היורו. ההאטה בגוש היורו והקשיים הכלכליים בהם שקועה גרמניה במיוחד, שימשו את מתנגדי אימוץ היורו בשבדיה, הטוענים כי כלכלתם מגיעה להישגים גבוהים יותר מחוץ לגוש היורו.



פרסון בכבודו ובעצמו אמר בשבוע שעבר שאפשר ששבדיה תעכב את ההצטרפות לגוש היורו במידה ואמנת היציבות והצמיחה - החוקים המגבילים את הגירעון התקציבי של מדינות גוש היורו - תתמוטט.



עם זאת, פרסון טרם הרים ידיים באשר לניסיון לשכנע את העם השבדי לאמץ את היורו למרות שסקרי דעת הקהל ממשיכים להצביע על יתרון למתנגדי היורו. ע"פ סקר גאלופ שנערך אתמול, 36% מהמצביעים תומכים באימוץ היורו, בעוד 44% מתנגדים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully