וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: הרעה של 3.6% במדד תנאי הסחר של ישראל ברבעון השני

הרצל לקס

2.9.2003 / 15:14

ההרעה בתנאי הסחר נגרמה כתוצאה מירידה של 0.7% במחירי היצוא ועלייה של 2.5% במחירי היבוא. היצוא גם ירד כמותית ב-3.4% לעומת עלייה של 4% ברבעון הראשון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת על הרעה של 3.6% במדד תנאי הסחר של ישראל ברבעון השני. המדד המחושב כיחס בין מחירי היצוא למחירי היבוא הושפע לרעה מעלייה של 2.5% במחירי היבוא וירידה של 0.7% במחירי היצוא. גם מבדיקה כמותית של סחר החוץ מסתמנת הרעה. יבוא הסחורות עלה כמותית ב-4.6% וקטע בכך ירידה שהחלה ברבעון השני אשתקד, ואילו היצוא ירד כמותית ב-3.4% לאחר שברבעון הקודם נרשמה בו עלייה של 4%.

בניתוח ענפי היצוא עולה כי הירידה החדה ביותר נרשמה ביצוא החקלאי - כ7.5%, ועלייה גדולה נרשמה ביצוא היהלומים - שאינו נכלל בחישוב הענפי של שינויי המחיר והכמות - כ-25% בהשוואה לירידה של כ-6% ברבעון הראשון.

יבוא מוצרי הצריכה עלה ב-12.1% ברבעון האחרון לאחר ירידה של 10.6% ברבעון הקודם. יבוא מוצרי ההשקעה עלה ב-6.1% לעומת ירידה של 8.5% ברבעון הראשון של השנה, ויבוא חומרי הגלם עלה באחוז לאחר שרשם ירידה של כ-2% ברבעון הראשון. הירידה היחידה בתחום יבוא כלשהו נרשמה במחירי מוצרי האנרגיה המיובאים (דלק גולמי, תזקיקי פחם) שירדו ב-15%.

בבדיקת סך היבוא בשמונת החודשים הראשונים של 2003, עולה כי בכל המוצרים ברי הקיימא נרשמה ירידה כמותית פרט למכשירי וידיאו ו-DVD וחפיסות סיגריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully