וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת לשעבר ברוטנברג תקשורת: פוטרתי בגלל הריוני; תובעת כ-222 אלף שקל

עינב בן יהודה

2.9.2003 / 15:13

העובדת, שצברה ותק של כ-4 חודשים בחברה, טוענת כי פיטוריה מהווים הפרה של עיקרון השוויון ושל האיסור על אפליה



עובדת לשעבר ברוטנברג תקשורת שפוטרה בהיותה בהריון תובעת מהחברה ומבעליה כ-221.8 אלף שקל, בטענה כי פוטרה בשל הריונה. התובעת עבדה כ-4 חודשים בחברה, העוסקת בתחום הפרסום בעיתונות ובטלוויזיה בשיווק ישיר.



התובעת, באמצעות עו"ד אודליה לוי-אטינגר, טוענת כי בסוף חודש מארס בהיותה בשבוע ה-13 להריונה יזמה שיחה עם הנתבעים והודיעה להם כי היא בהריון.



לטענתה, נקראה למחרת לשיחה עם הנתבעים שבמהלכה הודיעו לה על פיטוריה ונמסר לידיה מכתב פיטורים הנושא את תאריך יום האתמול, היום בו הודיעה על הריונה.



התובעת טוענת כי פוטרה מעבודתה מבלי שניתן לה הסבר לסיבת הפיטורים ומבלי שניתנה לה הזדמנות להשמיע טענותיה כנגד הפיטורים.



התובעת טוענת כי הסתמכה על המצג שהציגו לה הנתבעים עם קבלתה לעבודה לפיו מדובר בהתקשרות ארוכת טווח, ושינתה מצבה לרעה כאשר בהסתמך על מצג זה בחרה לעבוד אצל הנתבעים תחת חיפוש מקום עבודה אחר בו היתה עשויה להיות מועסקת לאורך זמן.



התובעת טוענת כי פוטרה בגלל הריונה, פיטורים המהווים הפרה של עקרון השוויון ושל האיסור על אפליה, והמהווים פגיעה בכבוד האדם, פגיעה בחופש העיסוק, הפרה בוטה של האיסור הקבוע בחוק שוויון ההזדמנויות על הפליה על רקע מיני ו/או על רקע של הורות.



עוד טוענת התובעת כי הנתבעים שללו ממנה, שלא כדין, את זכאותה לקבלת דמי הלידה מהמוסד לביטוח לאומי בהעדר תקופת האכשרה הנדרשת, וזאת כתוצאה מפיטוריה שלא כדין במהלך ההריון.



התובעת דורשת תשלום של כ-221.8 אלף שקל בגין אובדן הכנסה בתקופת ההריון (ממועד הפיטורים
ועד למועד הלידה המשוער), בגין הפסד דמי לידה, תנאים נלווים והפסד הפרשות לסוציאליות בתקופת חופשת הלידה, בגין 45 ימי עבודה + 30 ימי הודעה מוקדמת לפיטורים לאחר תום חופשת הלידה, פיצויי פיטורים, בגין עוגמת נפש, כאב וסבל, אובדן הזדמנויות אבדן קידום מקצועי, ציפייה והסתמכות.



טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully