וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ישראלי גילה פרצה במערכת האבטחה של רשתות סלולריות בתקן האירופי - GSM

הדר חורש

2.9.2003 / 15:08

הגילוי עשוי לאפשר יירוט שיחות, או אף כניסה לרשת בשמו של מנוי אחר, ציתות לשיחות וגניבתן; כדי "לסתום" את הפרצה ייאלצו ככל הנראה המפעילים להחליף כ-800 מיליון מכשירים



צוות חוקרים של הטכניון הודיע היום (שלישי), כי גילה באחרונה נקודת תורפה במערכת האבטחה של רשתות סלולריות בתקן האירופי (GSM).



המחקר נערך על ידי פרופ' אלי ביהם והדוקטורנטים אלעד נתן ונתן קלר, ומהווה את עבודת הדוקטורט של נתן. השלושה גילו כי ניתן ליירט שיחה סלולרית בשלב פיענוח האות, לפני שהתקשורת עוברת הליך הצפנה. הגילוי עשוי לאפשר יירוט שיחות, או אף כניסה לרשת בשמו של מנוי אחר, ציתות לשיחות וגניבתן. כדי "לסתום" את הפרצה ייאלצו ככל הנראה המפעילים הסלולריים להחליף כ-800 מליון מכשירי GSM ברחבי העולם.



GSM הוא תקן אירופי לתקשורת סלולרית, ורשתות GSM פועלות בעיקר באירופה. לצד זאת, פועלים עשרות מפעילי GSM בארה"ב, באסיה ובאוסטרליה. בישראל משתמשים ב-GSM כ-2.5 מיליון מנויים ברשתות פרטנר וסלקום.

פרופ' ביהם וצוותו הציגו את ממצאיהם בכנס הקידוד וההצפנה "קריפטו", שהתקיים לפני שבועיים בקליפורניה, ועוררו עניין רב בקרב מפעילים ויצרנים של מערכות סלולריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully