וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הביקורת של בנק צפון אמריקה אישרה הפשרה עם נסים גאון: ישלם 10 מיליון דולר

אמיר הלמר

2.9.2003 / 16:30

במסגרת הפשרה, ישלם גאון לכנ"ר 4 מיליון דולר במזומן ועוד 6 מיליון דולר בתשלומים במשך שנה; יעמיד לכנ"ר ערבויות בנקאיות לתשלום החוב



ועדת הביקורת מטעם המדינה בפירוק בנק צפון אמריקה אישרה לאחרונה את הפשרה בין הכנ"ר, עו"ד שלמה שחר, המשמש כמפרק של הבנק, לבין איש העסקים היהודי נסים גאון. לפי הסכם הפשרה, ישלם גאון למדינה סכום של 10 מיליון דולר ובכך יסתיימו ההליכים המשפטיים המתנהלים כנגדו וכנגד בנו דוד גאון וחתנו יואל הרצוג בקשר לקריסת הבנק.



כזכור, הבנק קרס בשנת 1985 בעקבות מעילה שביצעו מנהליו. גאון והרצוג, ששימשו כדירקטורים בבנק, נתבעו על ידי בא כוחו של הכנ"ר עו"ד יוסף שגב, ביחד עם דירקטורים נוספים, לשלם את נזקי המעילה וחויבו לשלם לקופת הפירוק של הבנק סכום של כ-130 מיליון דולר.



מאז מתן פסק הדין ב-1994 ועד היום הגיעו מרבית הדירקטורים שנתבעו ביחד עם הרצוג וגאון לפשרות שונות עם הכנ"ר ושגב. גם עם בני משפחת גאון הושגה ב-1995 פשרה שלפיה גאון והרצוג ישלמו לקופת הפירוק 15 מיליון דולר, כשנסים גאון היה ערב להתחייבויותיהם ואף התחייב לתשלום עתידי נוסף של 10 מיליון דולר. אלא שלאחר שהועבר תשלום ראשון במסגרת הפשרה, בסך כ-2 מיליון דולר, הופסקו התשלומים.



במסגרת הפשרה שאושרה ע"י ועדת הביקורת, ישלם גאון לכנ"ר סכום ראשוני עם חתימת ההסכם של 4 מיליון דולר ואת יתרת הסכום בסך 6 מיליון דולר ישלם גאון בתשלומים. גאון התחייב להעמיד לכנ"ר ערבות בנקאית בבנק ישראלי על יתרת הסכום. בתמורה, יבטל הכנ"ר את הליכי הגביה בהם פתח לפני כשנה כנגד גאון בשווייץ.



בא כוחו של גאון אמר היום "קיבלתי את עמדת הכנ"ר ובכוונתי לנהל את ההידברות שלי ישירות עם הכנ"ר". הכנ"ר סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully