וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש באוסטרליה מינה מפרק זמני לשש חברות המעורבות בסכסוך כספי בין המיליונר החרדי האוסטרלי גוטניק לגיסו

סוכנויות הידיעות

2.9.2003 / 16:28

במוקד המחלוקת בין השניים הלוואה בסך 5 מיליון דולר שהעניק גוטניק ב-1994 לחברת הנכסים ישיבה; גוטניק היה זה שדחף למינויו של מפרק על מנת לשפר את מצבה הפיננסי



בית משפט באוסטרליה מינה מפרק זמני לשש חברות המעורבות בסכסוך כספי בין המיליונר החרדי האוסטרלי יוסף גוטניק לבין גיסו רבי פינחס פלדמן.



במוקד המחלוקת בין השניים הלוואה בסך 5 מיליון דולר שהעניק גוטניק ב-1994 לחברת הנכסים ישיבה, המנהלת מספר בתי ספר דתיים ובית כנסת בשכונת בונדיי שבסידני. במרוצת השנים תפח שווי ההלוואה והגיע להיקף של 15 מיליון דולר.



רבי פינחס פלדמן, המשמש כמנהיג הרוחני של ישיבה, ואשתו פנינה - אחותו של גוטניק - טענו בבית המשפט כי ההלוואה שהעמיד גוטניק מהווה ע"פ הדין היהודי תרומה לצדקה שאין להשיבה.



גוטניק הסתכסך עם הנושים האחרים של הישיבה, שביקשו לאפשר לישיבה להשלים את תוכנית ההבראה ולהגיע להסדר נושים כדי להימנע, בין היתר, מסגירת מוסדות חינוך יהודיים. אולם גוטניק היה זה שדחף למינויו של מפרק על מנת לשפר את מצבו הפיננסי.



תחת המפרק הזמני יימכר ככל הנראה הנכס העיקרי של הקבוצה, הקמפוס דובר הייטס הכולל כיתת גן, בית ספר יסודי ותיכון לבנות, ויותיר 500 תלמידים נטולי קורת גג. סוכני נדל"ן מעריכים את שווי הקמפוס בכ-20 מיליון דולר אוסטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully