וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אפלייד מטריאלס ישראל: "היקף מימון פרויקטים בתחום המו"פ של המדען הראשי המופנים לחברות הגדולות אינו מספק"

עודד חרמוני

2.9.2003 / 16:20

"לתמריצים הללו השפעות על ההחלטות שמקבלות חברות באשר לשאלה אם להעביר לישראל פרויקטי מו"פ מחו"ל. ללא ספק קל יותר לקבל תמריצים כאלו בארה"ב ואירופה", אמר גלעד אלמוגי



"היקף מימון פרויקטים בתחום המו"פ של המדען הראשי המופנים לחברות הגדולות, זניח, בעייתי, נמוך ולא מספיק לעומת היקף המימון המופנה לחברות הקטנות. לתמריצים הללו השפעות על ההחלטות שמקבלות חברות באשר לשאלה אם להעביר לישראל פרויקטים למחקר ופיתוח מחו"ל. ללא ספק קל יותר לקבל תמריצים כאלו בארצות הברית ואירופה מאשר בישראל ולכך יש השפעה על החברות", כך אמר אתמול מנכ"ל אפלייד מטריאלס ישראל, גלעד אלמוגי, בעת השקת הטכנולוגיה החדשה שפיתחה חטיבת PDC של אפלייד מטריאלס בישראל. הטכנולוגיה החדשה, Complus-ev, מיועדת לאיתור פגמים בתהליך הייצור של שבבים המיוצרים בטכנולוגיה של 90 ננומטר.



לדברי אלמוגי, ישנו כיום קושי גדול לקבל תמיכה במסגרת תקציבי לשכת המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר בגלל מחסור בכסף. "תקציב התמיכה של המדען הראשי לא עמד בקצב הגידול של תעשיית ההיי-טק בארץ ובאופן יחסי ירד בכל סוגי החברות הנתמכות, אך בחברות הגדולות הוא ירד בצורה ניכרת. התפיסה שלפיה דווקא החברות הגדולות והגלובליות הפועלות בישראל לא זקוקות לתמיכה, כי יש להן קופות מזומנים גדולות בהרבה מחברות הסטארט אפ, היא תפיסה פשטנית. דווקא החזר ההון על ההשקעה בחברות כאלו הוא גבוה יותר, כשהתמיכה משמשת כמינוף כלכלי שיוצר פרויקטים חדשים במחקר ופיתוח, שלא היו נוצרים ללא התמיכה".



אפלייד מטיריאלס, יצרנית מערכות ושירותים לתעשיית המוליכים למחצה הגדולה בעולם, הציגה אתמול את קו המוצרים החדש שלה, COMPLUS-EV, המאפשר ליצרניות שבבים לשפר את איכות השבבים גם על פרוסות סיליקון גם ברמת הננומטר. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת לאתר עד 50% יותר פגמים לעומת מערכות בקרה קודמות של החברה, בקצב של עד 60 פרוסות סיליקון לשעה. על פי הערכות, עד עתה לאפלייד ישראל צבר הזמנות של כמה עשרות מכונות בדיקה מסוג COMPLUS-EV, למפעלי שבבים המתוכננים בטכנולוגיית ה-0.09 מיקרון, כשעלות כל מכונה מגיעה לכמה מיליוני דולרים. לדברי אלמוגי, עד היום פרוסות סיליקון בגודל 90 ננומטר בכל אפליקציות DARKFIELD ובמרבית אפליקציות ה-BRIGHTFIELD, בוקרו על ידי שתי מכונות שייקרו את התהליך.



לעומתן מערכת ה-COMPLUS-EV, פרי פיתוחה של מרכז המו"פ של חטיבת ה-PDC הפועלת בארץ, מבוססת על טכנולוגיית ה-GRAYFIELD ENLARGED המשלבת בין שתי הטכנולוגיות הקיימות, ולכן מעניקה הספק גבוה לצד רמת בקרה רגישה יותר. לדברי אלמוגי, מאז 2000 עולה נתח השוק של אפלייד ישראל בשוק מכונות לבדיקה ובקרה של ייצור שבבים, במיוחד לאור הירידה בנתח השוק של המתחרה העיקרית, KLA. "כיום כ-80% ממרכזי הייצור לשבבים בעולם משתמשים במכונות בדיקה ובקרה של אפלייד מטריאלס שפותחו ויוצרו בישראל", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully