וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב חייב את אגד לבטל קיצוץ שכר עובדיו

עינב בן יהודה

2.9.2003 / 17:11

אגד קיצץ את משכורות יולי של כ-3,500 עובדיו בטענה כי קיצוץ השכר במגזר הציבורי חל עליהם; ביה"ד דחה בקשת העובדים וההסתדרות לפיצויי הלנת שכר



שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שמואל טננבוים, קיבל את פניית ההסתדרות ועד העובדים הארצי של אגד, וקבע כי על אגד להשיב שכרם של עובדיו לקדמותו.



כ-3,500 עובדי אגד קיבלו בתחילת אוגוסט הודעה כי שכרם יקוצץ במסגרת קיצוץ השכר במגזר הציבורי, החל ממשכורת יולי. באגד טענו כי על פי ההסכם הקיבוצי החל על עובדי החברה, שכר העובדים צמוד לשכר החל על העובדים בסקטור הציבורי. התובעים ביקשו כי בית הדין יקבע כי הסכם הפחתות השכר בשירות הציבורי אינו חל על אגד, ולאסור על אגד ליישם הפחתות השכר, לשלם פיצויי הלנת שכר בגין הסכומים שהופחתו.



השופט קבע כי אין מחלוקת כי הסכם ההפחתה לכשלעצמו אינו חל על המשיבה. ההסכם הקיבוצי החל על עובדי אגד כולל סעיפי הצמדה שעיניינם סולמות שכר וטבלאות דרוג בשירות הציבורי. בהסכם נקבע כי תוספות השכר ישולמו כפי שיקבע בטבלאות הדירוגים השונים וכי שינויים בטבלאות אלו יופעלו גם לגבי עובדי אגד. השופט קבע כי סעיפי ההצמדה שעיניינם טבלאות הדירוג בלבד אינם מאפשרים החלה של הסכם ההפחתה על עובדי אגד ואין היא זכאית לבצע הפחתות שכר מכחוח אותו הסכם.



השופט מציין כי טענת המשיבה שמצבה הכלכלי קשה אינו עילה ליישום הפחתת שכר באופן חד צדדי. השופט קבע כי הסכם הפחתת השכר במגזר הציבורי אינו חל על אגד ולכן עליו להמשיך לשלם לעובדיו את שכרם המלא, כמו כן קבע השופט כי על אגד להשיב לעובדיו את הסכומים שהופחתו משכרם החל מיולי 2003 בצירוף הפרשי הצמדה וריבית. השופט דחה בקשת התובעים לפיצויי הלנת שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully