וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עץ לבוד הגיעה להסדר נושים עם מחזיקי האג"ח; פרעה 70% מהתשלום האחרון בהיקף של כ-9.5 מיליון שקל

אילן מוסנאים

2.9.2003 / 17:24

כך נודע ל-TheMarker; את ההסדר במסגרתו פרעה החברה גם חוב של כ-7.5 מ' ש' לבנקים הוביל דיסקונט שוקי הון; מדובר באג"ח שהחברה הנפיקה ב-1992; יתרת החוב למחזיקי האג"ח תיפרש על פני חמש שנים



חברת עץ לבוד, שבשליטת משפחת קרמרמן, הגיע להסדר נושים עם הבנקים ועם מחזיקי האג"ח שלה - כך נודע ל-TheMarker.



עץ לבוד הינה חברת אחזקות הנסחרת בבורסת ה-Amex האמריקאית. האחזקה העיקרית של החברה היא השליטה (כ-89%) בחברת ספן שנסחרת בבורסה של תל אביב.



סך החוב של החברה הסתכם בכ-27 מיליון שקל, כאשר מחצית מהחוב היתה למחזיקי האג"ח, כ-4.5 מיליון שקל לבעלי השליטה שלה והיתרה לבנקים.



ההסדר התייחס לאג"ח שהחברה הנפיקה למוסדיים בתל אביב ב-1992 בהיקף של כ-10 מיליון דולר ואשר הקרן שלו היתה אמורה להיפרע ב-4 תשלומים שווים בין השנים 1999-2002. התשלום הרביעי, בהיקף של כ-13.5 מיליון שקל, היה אמור להתבצע בסוף 2002, אולם לחברה לא נמצאו המקורות לפרעון החוב.



את ההסדר בין החברה למחזיקי האג"ח, שלא היו להם כל בטוחות כנגד האג"ח, יזם בית ההשקעות דיסקונט שוקי הון. המזומנים הושגו ממכירת הזכויות של החברה לתקבולים מפרויקט הנדל"ן לב הסביונים באזור לב המושבות בפתח תקווה, אותו מבצעות החברות דנקנר ואפריקה ישראל בתמורה לכ-20.5 מיליון שקל.



במסגרת ההסדר פרעה החברה למחזיקי האג"ח, כ-70% מהקרן (כ-9.5 מיליון שקל) ואת כל הריבית שהיתה חייבת להם. הפירעון של יתרת הקרן נפרש על פני תקופה של חמש שנים. הבנקים קיבלו כ-7.5 מיליון שקל ובנוסף היא נותרה חייבת להם כ-300 אלף דולר. יתר הסכום חולק בין בעלי החוב האחרים של החברה, שכללו את בעלי השליטה שלה, ספקים ונותני שירותים אחרים.



מנשה רם, מנהל חברת החיתום של דיסקונט שוקי הון, מסר כי ההסדר מסמן את רצון שני הצדדים להגיע להסדר ולא להביא את החברה למצב של חדלות פרעון. לדבריו, לבעלי השליטה בחברה היה חשוב לעשות את מירב המאמצים על מנת להבטיח כי המשקיעים יקבלו את כספם בחזרה.



מנכ"ל עץ לבוד, דוד קרמרמן, אמר כי הוא מודה למשקיעים על כי נתנו בו ובחברה אמון נוסף, וכי הוא מעריך כי ההסדר יאפשר החזר מלא של החוב למשקיעים.



עץ לבוד עסקה בעבר בתחום הלבידים, כפי שניתן להסיק משמה. את הפעילות לעיל היא העבירה לתוך החברה הבת ספן, שמייצרת לוחות פלסטיים דקורטיוויים (פורמייקה), לוחות קידוח לתעשיית המעגלים המודפסים, ניירות לכה ומלמין ואלמנטים חצי-מוגמרים לריהוט מסוג פוסט-פורמינג ומסוג מלמין דקורטיווי. שווי השוק של ספן, שעץ לבוד רכשה את השליטה בה (66%) מידי כור ב-1996 לפי שווי של כ-18 מיליון דולר, עומד היום על כ-5.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully