וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכות הצרות בהכשרת הישוב: מעלות מורידה את דירוג האג"ח של מלונות הכשרה ל-B

הרצל לקס

2.9.2003 / 17:42

מציינת בנימוקיה כי בנוסף למצב הקשה השורר בענף המלונאות "אין ודאות בהמשך התמיכה של הכשרת הישוב בחברה הבת שלה"; מעריכה כי לא תהיה לחברה ברירה אלא להמשיך ולמכור נכסים



חברת הדירוג מעלות החליטה להוריד את דירוג האג"ח של מלונות הכשרה ל-B, בעקבות אי הוודאות הקיימת בהמשך תמיכת החברה האם הכשרת הישוב במלונות הכשרה , ובשל המצב הקשה השורר עדיין בענף המלונאות.



מעלות מציינת בנימוקים להורדת הדירוג את המשבר המתמשך בענף המלונאות שממשיך לפגוע בחברות שחלקן מאופיין ממילא במינוף גבוה העלול לגרום לקשיי נזילות רציניים. הדירוג הקודם ברמת BB- ניתן לחברה, בין היתר, על סמך מתן ערבות בסך של 40 מיליון דולר מאת הכשרת הישוב המחזיקה בכ-83% ממלונות הכשרה.



אתמול פירסמה ירדן, המחזיקה בכ-24% מהכשרת הישוב, הערכת שווי מטעמה להכשרת הישוב שהיתה נמוכה בכ-30% מהערכת השווי הקודמת שבוצעה לחברה במארס 2002. לאור זאת, טוענים במעלות כי קיימת אי ודאות בהמשך התמיכה של הכשרת הישוב בחברת הבת שלה.



מלונות הכשרה דיווחה לאחרונה על הפסד נקי של כ-75 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003, ומאז 1997 היא רושמת תזרימים שוטפים שליליים. לחברה לא נותרה ברירה והיא נאלצת לממש נכסים.



לאחרונה מכרה החברה את מלון גני אילת שבבעלותה תמורת 3.75 מיליון דולר והתמורה יועדה לרכישת אג"חים שלה בבורסה. מעלות מעריכה כי מכירת גני אילת תשפר את הנזילות בחברה לטווח הקרוב, אך להערכת מעלות, היות וכבר עתה משועבדים חלק גדול מנכסי החברה - לא תהיה למלונות הכשרה ברירה אלא להמשיך ולממש נכסים כדי לעמוד בפירעון חובותיה המצטברים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully