וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בוול סטריט לאחר פרסום נתוני מדד מנהלי רכש טובים מהתחזיות; דל עולה ב-1.8%

רונן סרברניק

2.9.2003 / 22:21

תאגיד המדיה השני בגודלו בעולם צפוי להודיע על מיזוג נכסי הבידור עם חטיבת NBC של GE; אינטל ו-AMD יורדות למרות שהתאחדות תעשיית השבבים העלתה התחזית לרבעון השלישי



עליות שערים קלות נרשמות בבורסות וול סטריט עם שובם של סוחרי המניות מפגרת חג העבודה. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.2% ומדד נאסד"ק מוסיף 0.2%.



היום הוא יום המסחר הראשון של חודש ספטמבר הידוע באופן מסורתי כאחד החודשים הגרועים ביותר לשוק המניות האמריקאי. ב-52 השנים האחרונות רשמו מדדי דאו ג'ונס S&P 500 את ירידתם החודשית החדה ביותר בחודש זה. עם זאת, יש מקום לאופטימיות היות שמאז תחילת השנה גילה שוק המניות האמריקאי חוסן מרשים, כשמדד דאו ג'ונס עולה ב-12.9% והנאסד"ק מזנק ב-35.6%.



מדד מנהלי הרכש (ISM) של המגזר היצרני בארה"ב עלה באוגוסט מעבר לציפיות לרמה של 54.7 לעומת 51.8 ביולי, ורשם חודש שני של קריאה מעל 50 נקודות המעידה על צמיחה. התחזיות צפו כי המדד, המכסה את המגזר היצרני שפעילותו חולשת על כשישית מהפעילות הכלכלית בארה"ב, ירשום עלייה לרמה של 53.8 נקודות.



תאגיד המדיה הצרפתי-אמריקאי ויוונדי-יוניברסל (סימול V) יודיע על פי ההערכות כי המנצחת בהליך המכירה הפומבית של נכסי המדיה האמריקאיים של הקבוצה היא רשת הטלוויזיה NBC מבית ג'נרל אלקטריק. לפי הדיווחים, ימזגו השתיים את פעילויותיהן כאשר ויוונדי תהפוך לבעלת מניות המיעוט בחברה החדשה. מניית ויוונדי מזנקת ב-4.5% על רקע הידיעות. ג'נרל אלקטריק עולה ב-0.6%.



התאחדות תעשיית השבבים דיווחה כי מכירות השבבים העולמיות עלו ביולי, זה החודש החמישי ברציפות, ל-12.9 מיליארד דולר, לעומת 12.5 מיליארד דולר ביוני. בהשוואה לתקופה המקבילה, נרשמה עלייה של 10.5%. ההתאחדות אף צופה כי מכירות השבבים יעלו על הצפי לרבעון השלישי העומד על גידול של 5.9% מן הרבעון הקודם.



למרות זאת יורד מדד המוליכים למחצה ב-1.3%. אינטל, יצרנית המיקרו מעבדים הגדולה בעולם, יורדת ב-0.7%. מתחרתה AMD ב-1.6%. מיקרון (סימול MU), יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם, יורדת ב-0.8%.



גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניית דל מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר" בציינו את אפשרויות הצמיחה של יצרנית המחשבים האישיים ואת מחיר המניה האטרקטיווי. דל מגיבה בעלייה של למעלה מ-2%. בית ההשקעות העלה גם את המלצתו למגזר החומרה לתאגידים מ"זהיר" ל"נייטרלי" הודות לשיפור בתנאי שוק הקצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully