וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיבי רשמה ברבעון השני הפסד הון של כ-20 מיליון שקל בגין פרויקט שער הירדן

אילן מוסנאים

2.9.2003 / 18:45

חברת ההשקעות הפסידה במחצית כ-43 מ' ש' בגין הפרויקט; רואי החשבון של החברה הוסיפו הערת "עסק חי" לחברה הירדנית שמפעילה את הפרויקט; פיבי סיימה את הרבעון בהפסד של כ-7 מ' ש'



חברת פיבי בית השקעות, מקבוצת פיבי, רשמה ברבעון השני של 2003 הפסד הון של כ-20 מיליון שקל, בגין פרויקט שער הירדן, שהינו מיזם נדל"ן משותף של החברה ושל יזמים ישראלים ויזמים ירדניים. בסיכום המחצית הראשונה של 2003 ביצעה פיבי הפרשה של כ-20.6 מיליון שקל בגין המיזם וכן נרשם לה הפסד הון של כ-22.7 מיליון שקל בגינו.



פיבי עצמה סיימה את הרבעון השני בהפסד של כ-6 מיליון שקל (למרות השיפור בתוצאות הבנק הבינלאומי שתרם לה ברבעון רווח של כ-47 מיליון שקל), וזאת לעומת הפסד של 44 מיליון שקל ברבעון המקביל (אותו סיים הבינלאומי בהפסד של כ-70 מיליון שקל).



הפרויקט אמור להיות מוקם משני עברי הגבול הישראלי-ירדני, ופיבי השקעות התחייבה להשקיע בו סכום של עד 15.8 מיליון דולר, סכום שרובו כבר הועמד על ידי החברה. פיבי מדווחת בדו"ח הדירקטוריון שלה כי ההרעה במצב הביטחוני והמדיני באזור בשלוש השנים האחרונות וכן ההאטה הכלכלית בישראל ובעולם, גרמו להאטה בקצב ההתקדמות של המיזם ובקצב השיווק שלו.



לאחרונה, כותבת החברה, קיבלה חברת Jurdan Gateway Project הירדנית אשר מובילה את הפרויקט, מכתב מהרשויות בירדן שמציין כי העיכוב בבניית הפרויקט ואי מילוי דרישות הרשויות גורמים נזקים לכלכלת ירדן, מה שעלול להוביל את הרשויות לבחון את המשך הפרויקט. בנוסף, עשויות הרשויות הירדניות לתבוע את החברה בגין נזקים ואובדן הזדמנויות אלטרנטיוויות. כמו כן, החליטה ממשלת ירדן למנוע מפרויקט שער הירדן פרויקטים בתחום התיירות.



עוד כותבת פיבי השקעות בדו"ח שלה כי לפרויקט הסתיימו מקורות המימון שלו וכי מנכ"ל הפרויקט התפטר ברבעון השני, ולפיכך לא קיימת הנהלה פעילה לפרויקט. לחברה הירדנית, שחייבת דמי חכירה שנתיים של כ-150 אלף דולר בגין שטח הפרויקט, גירעון בהון העצמי. מה שעלול להוביל על פי החוק הירדני לפירוקה.



היום כותבת החברה, כי על מנת להמשיך בהתקדמות הפרויקט קיים צורך בהקמת גשר המחבר בין הצד הישראלי של הפרויקט לצדו הירדני, בחיבור חשמל נוסף לאתר, בהקמת מבנים להשכרה ומערך שיווק. כל אלה, כותבת פיבי השקעות, מצריכים מקורות מימון נוספים בהיקפים משמעותיים.



את הרבעון השני של 2003, בו נגרמו לפרויקט הוצאות של כ-8.1 מיליון דולר בגין ליקויים בפיתוח שלו, סיימה החברה הירדנית בהפסד של כ-10.4 מיליון דולר. הפסד זה יצר מצב של גירעון של כ-13.7 מיליון דולר בהון העצמי של החברה.



פיבי השקעות מציינת כי יתרת ההלוואות והערבויות שלה בגין הפרויקט, בניכוי ההפחתות והפסדי ההון המצטברים, עומדת על סך של כ-4.6 מיליון דולר. בנוסף, לחברה ערבות מצד ג' בהיקף של כ-1.6 מיליון דולר, כך שיתרת החשיפה שלה מול הפרויקט הינה 3 מיליון דולר.



לאור כל אלה הכניסו רואי החשבון של פיבי השקעות אזהרת "עסק חי" בנוגע לפרויקט שער הירדן, המעוררת ספקות בנוגע להמשך הקיום של הפרויקט. המשמעות היא כי פיבי השקעות עלולה להפסיד גם את יתרת החשיפה שלה בפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully