וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי נתנה בלעדיות בשיחות המיזוג לג'נרל אלקטריק; מניית ויוונדי מזנקת ב-7.6%

רונן סרברניק

2.9.2003 / 19:36

שתי החברות החלו בדיונים בנוגע לעסקה שתעביר 80% מנכסי חטיבת הבידור של ויוונדי לידי GE; צופה להכניס לקופת מזומניה 3.8 מיליארד דולר בעקבות המכירה



היום הודיעה רשת CNBC כי תאגיד המדיה הצרפתי-אמריקאי ויוונדי יוניברסל (סימול V) הסכימה למתן בלעדיות לג'נרל אלקטריק (סימול GE) בנוגע למכירת חטיבת הבידור של ויוונדי ל-GE ומיזוגה עם NBC. מניית ויוונדי נוסקת לאחר פרסום הידיעה ב-7.6%.



שתי החברות החלו בדיונים בנוגע לעסקה שתעביר 80% מנכסי חטיבת הבידור של ויוונדי, ויוונדי אנטרטיינמט, לידי GE ותשאיר 20% בידי ויוונידי. ויוונדי צופה להכניס לקופת מזומניה 3.8 מיליארד דולר בעקבות המכירה.
.
בהתבסס על ההערכה כי NBC תוזמן לנהל משא ומתן בלעדי, החלו שלשום יו"ר ג'נרל אלקטריק, ג'פרי אימלט, וסגנו, רוברט רייט, בהתייעצויות בעניין הודעה לציבור על ההתפתחויות, אמרו מקורבים לחברה.



גם כשיחל המשא ומתן הבלעדי בין ויוונדי לג'נרל אלקטריק, השיחות עלולות להתמוטט. ג'נרל אלקטריק ידועה כנושאת ונותנת קשוחה, במיוחד בכל הקשור למחיר. יתר על כן, בכירים ב-NBC אמרו כי לא ביצעו בדיקת נאותות מספקת, ולכן הם נרתעים מסיכום פרטים מהיר.

אם תצא העסקה לפועל, הנכסים שימוזגו עם NBC הם אולפני יוניברסל (סרטים וטלוויזיה) רשתות הכבלים USA ו-Sci-FI, והאחזקות של ויוונדי יוניברסל בגני השעשועים יוניברסל בארה"ב ובאסיה. יוניברסל מוסיקה, חברת התקליטים הגדולה בעולם, לא הוצעה למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully