וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה חיובית בוול סטריט לאחר פרסום נתוני מדד מנהלי רכש טובים מהתחזיות; ויוונדי נסקה ב-7.7%

רונן סרברניק

2.9.2003 / 23:14

דל עלתה ב-2.7% בעקבות העלאת המלצה; אינטל ו-AMD נסגרו במגמה מעורבת למרות שהתאחדות תעשיית השבבים העלתה התחזית לרבעון השלישי



עליות שערים נרשמו בבורסות וול סטריט עם שובם של סוחרי המניות מפגרת חג העבודה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.1% ומדד נאסד"ק הוסיף 1.7%.



היום היה יום המסחר הראשון של חודש ספטמבר הידוע באופן מסורתי כאחד החודשים הגרועים ביותר לשוק המניות האמריקאי. ב-52 השנים האחרונות רשמו מדדי דאו ג'ונס S&P 500 את ירידתם החודשית החדה ביותר בחודש זה. עם זאת, יש מקום לאופטימיות היות שמאז תחילת השנה גילה שוק המניות האמריקאי חוסן מרשים, כשמדד דאו ג'ונס עולה ב-12.9% והנאסד"ק מזנק ב-35.6%.



מדד מנהלי הרכש (ISM) של המגזר היצרני בארה"ב עלה באוגוסט מעבר לציפיות לרמה של 54.7 לעומת 51.8 ביולי, ורשם חודש שני של קריאה מעל 50 נקודות המעידה על צמיחה. התחזיות צפו כי המדד, המכסה את המגזר היצרני שפעילותו חולשת על כשישית מהפעילות הכלכלית בארה"ב, ירשום עלייה לרמה של 53.8 נקודות.



תאגיד המדיה הצרפתי-אמריקאי ויוונדי-יוניברסל (סימול V) הודיע כי המנצחת בהליך המכירה הפומבית של נכסי המדיה האמריקאיים של הקבוצה היא רשת הטלוויזיה NBC מבית ג'נרל אלקטריק. לפי הדיווחים, ימזגו השתיים את פעילויותיהן כאשר ויוונדי תהפוך לבעלת מניות המיעוט בחברה החדשה. מניית ויוונדי זינקה ב-7.7% על רקע הידיעות. ג'נרל אלקטריק עלתה ב-3%.



התאחדות תעשיית השבבים דיווחה כי מכירות השבבים העולמיות עלו ביולי, זה החודש החמישי ברציפות, ל-12.9 מיליארד דולר, לעומת 12.5 מיליארד דולר ביוני. בהשוואה לתקופה המקבילה, נרשמה עלייה של 10.5%. ההתאחדות אף צופה כי מכירות השבבים יעלו על הצפי לרבעון השלישי העומד על גידול של 5.9% מן הרבעון הקודם.



למרות זאת נרשמה מגמה מעורבת במגזר השבבים: מדד המוליכים למחצה עלה ב-0.1%. אינטל, יצרנית המיקרו מעבדים הגדולה בעולם, נסגרה בעלייה של 0.4%. מתחרתה AMD ירדה ב-0.9%. מיקרון (סימול MU), יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-1.3%.



גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניית דל מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר" בציינו את אפשרויות הצמיחה של יצרנית המחשבים האישיים ואת מחיר המניה האטרקטיווי. דל נסגרה בעלייה של 2.4%. בית ההשקעות העלה גם את המלצתו למגזר החומרה לתאגידים מ"זהיר" ל"נייטרלי" הודות לשיפור בתנאי שוק הקצה.



איי.טי&טי , חברת שיחות החוץ הגדולה בארה"ב, הודיעה היום כי הגישה תביעה בבית משפט פדרלי נגד מתחרתה פושטת הרגל MCI, לשעבר וורלדקום, ונגד חברת התקשורת האמריקאית אונווי (Onvoy) בגין קשירת קשר לניתוב בלתי חוקי של שיחות דרך קנדה אל רשתות הטלפוניה של AT&T כדי להימנע מתשלום דמי גישה. מניית AT&T עלתה ב-0.5%.



מחיר נפט הגולמי ומוצריו צללו בשיעורים של יותר 6% בבורסת הסחורות של וול סטריט בעקבות ציפיה לירידה בביקוש למוצרי הנפט עם סיומה של עונת הקיץ והחזרה ללימודים, עם זאת נרשמה מגמה חיובית בקרב מניות הנפט. אקסון מוביל עלתה ב-0.7%; שברון טקסאקו עלתה ב-1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully