וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דאו ג'ונס מעל 9,500 נקודות; ויריאנט משכה עניין רב כשניתרה ב-21% למחיר של 2.4 דולרים

סופי שולמן

2.9.2003 / 23:52

רדוור קפצה ב-11% כשהיא מרכזת עניין רב; בתום המסחר עצרה המניה במחיר של 20.8 דולר, המשקף שווי של 354 מיליון דולר לחברה



שבוע המסחר המקוצר בארה"ב נפתח במפגן עצמה מרשים. מדדי המניות המובילים רשמו עליות נאות שהמשיכו את המגמה החיובית בה הסתיים השבוע הקודם. בדומה ליום שישי, שהיה יום המסחר האחרון לפני ציון ה-Labor Day בארה"ב, הגיעו לשוק נתוני מקרו מעודדים. מדד מנהלי הרכש רשם עלייה חודש שני ברציפות והתרומם מעל לרף של 50 נקודות, דבר המצביע על התרחבות הכלכלה.



גם עונת פרסום הדו"חות הכספיים שקרובה לסיומה סיפקה למשקיעים סיבות רבות לאופטימיות. על פי נתוני חברת המחקר תומסון פיננשיל, יותר מ-95% מחברות המרכיבות את מדד S&P500 האמריקאי, הוציאו את הדו"חות הכספיים שלהן שהצביעו על גידול ממוצע של 9.6% ברווחיות. כעת צופים האנליסטים כי ברבעון השלישי תירשם עלייה של 14.5% ברווח הנקי הממוצע וברבעון האחרון של 2003 תתחזק המגמה עם גידול של 21.3% ברווח.



מניות הטכנולוגיה, ובעיקר אלו שפעילותן קשורה בפתרונות מחשוב, נהנו מיום חיובי על רקע הערכה שפירסם בנק ההשקעות גולדמן סאקס לפיה יעברו מרבית החברות בתחום את התחזיות לרבעון הרביעי.



לורה קונגליארו, אנליסטית בבנק, העלתה את דירוגה לתחום החומרה מ"זהיר" ל"נייטרלי" ונתנה בכך דחיפה כלפי מעלה למרבית המניות בתחום.



להערכה זו נוספה גם המתנה אופטימית של המשקיעים לעדכון החצי רבעוני של אינטל, החברה המובילה בשוק המעבדים. החברה תפרסם בקרוב את ההערכה שלה, כאשר ביולי היא העלתה את תחזית הצמיחה של הכנסותיה ל-20%.



כל אלו השפיעו לחיוב בעיקר על מדד נאסד"ק שזינק ב-1.7% לרמה של 1841 נקודות. דאו ג'ונס התחזק אף הוא וסיים את המסחר ברמה של 9523 נקודות, לאחר שהוסיף 1.1%.



על המניות הישראליות עבר יום חיובי במיוחד, שכן חלקן הגדול נמנות עם תחום החומרה והמחשוב. בעיקר בלטה רדוור , המפתחת פתרון משולב חומרה ותוכנה לניהול עומסים ברשת האינטרנט. המניה קפצה ב-11% כשהיא מרכזת עניין רב. בתום המסחר עצרה המניה במחיר של 20.8 דולר, המשקף שווי של 354 מיליון דולר לחברה.



מניות של חברות שפעילותן קשורה בשבבים נהנו מסנטימנט חיובי על רקע הציפיות לעדכון מאינטל שעשוי לסמן התאוששות בתחום השבבים כולו. מניית DSPG הוסיפה 4% למחיר של 28.2 דולר ואודיוקודס רשמה עלייה של 6% ל-6.4 דולרים.



גם המניות הכבדות לא נותרו מאחור. קומברס טיפסה ב-5% לרמה של 17.2 דולר ומרקורי הגיעה לשיא של 45.9 דולר בעקבות עלייה של 5%. צ'ק פוינט קפצה ב-4% במחזור ער לאחר שהודיעה על חתימת חוזה מתאגיד המדיה האמריקאי Hearst. התאגיד רכש את פתרונות הפיירוול וה-VPN של החברה הישראלית במטרה להגן על הקניין הרוחני הרבה שמצוי ברשותו כגון תמונות ומידע חדשותי. מניית צ'ק פוינט סיימה את המסחר במחיר של 18.1 דולר.



מניית ויריאנט משכה עניין רב שניתרה ב-21% למחיר של 2.4 דולרים. החברה ממשיכה בסדרת ההודעות על זכיה בחוזים גדולים ומעניינים. היום הודיעה החברה על חוזה בשווי של 2 מיליון דולר עם חברה בת של ניוזקורפ, בשליטתו של רופרט מרדוק. ויריאנט תמכור לחברה האמריקאית פתרונות תוכנה לניהול מערך העובדים שנמצאים בשטח אצל לקוחות וזקוקים למידע ועדכונים שוטפים.



מניית טריון בלטה בקפיצה של 6% לאחר שחברת השקעות אמריקאית אלמונית יחסית בשם Merriman Curhan העלתה את תחזית ההכנסות שלה לחברה והעריכה כי בעתיד יהיה לה יותר קל להתמודד עם תחרות בשוק מודמי הכבלים בו היא פועלת.



אנליסטים בחברת ההשקעות מעריכים כעת כי טריון תסיים את השנה עם הכנסות של 204 מיליון דולר לעומת הערכה קודמת להכנסות של 180 מיליון דולר בלבד. מניית החברה הגיעה למחיר של 6.9 דולרים בתום המסחר, המשקף שווי שוק של 511 מיליון דולר לחברה.



בין המניות הנוספות שהציגו עליות מרשימות היתה אלדין שעלתה ב-4% במחזור גבוה ואופטיבייס שזינקה ב-13% למחיר של 6.7 דולרים.



מניית אלרון נותרה אדישה למדי להודעת החברה על מכירת אלרון סופטוור ל-ZIX האמריקאית. היא הוסיפה אמנם 4% אך במחזור נמוך מאוד. החברה האמריקאית הסכימה לשלם 6 מיליון דולר במניות, מיליון דולר באג"ח להמרה ונטילת חובותיה של החברה הישראלית. אלרון סופטוור מפתחת תוכנות לטיפול בדואר זבל.



בירידה מפתיעה בלטה מג'יק שאיבדה 8% למחיר של 2.7 דולרים במחזור גבוה מהרגיל במניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully