וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר זינק לשיא של 4 חודשים וחצי מול היורו בעקבות עלייה חדה מהצפוי של מדד מנהלי הרכש בארה"ב

רן דוידוב

3.9.2003 / 8:59

היורו נפל לרמה של 1.0785 דולר; הין ממשיך להפגין חוסן על רקע העליות הממושכות בבורסת טוקיו - זינק לשיא של שלושה חודשים מול הדולר ושל תשעה חודשים מול היורו



הדולר ממשיך את מסע ההתאוששות כנגד היורו ומטפס לרמה של 1.0785 דולר ליורו - שיא של ארבעה חודשים וחצי - לעומת 1.081 דולר ליורו אמש. אתמול זינק הדולר בכ-1.5% מול המטבע האירופי האחיד על רקע עלייה חדה במדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בארה"ב. הין התחזק מול הדולר לרמה של 116.35 לעומת 116.55 אמש וקפץ מול היורו לשיא של 9 חודשים - 125.5 ין ליורו.



אתמול דווח כי מדד מנהלי הרכש (ISM) של המגזר היצרני בארה"ב עלה באוגוסט מעבר לציפיות לרמה של 54.7 לעומת 51.8 ביולי, ורשם חודש שני של קריאה מעל 50 נקודות המעידה על צמיחה. העלייה החדה סייעה לדולר לפרוץ את מחסום ה-1.08 דולר ליורו ולשוב לרמות שרשם מול המטבע האירופי באמצע חודש אפריל.



הין מתחזק מול הדולר, ומתקרב לשיא של שלושה חודשים שרשם ביום שישי בשער של 116.17 ין לדולר. בחודש החולף זינק הין ב-9% מול היורו וב-3.4% מול הדולר על רקע השיפור בנתוני המקרו של המשק היפאני, שהוביל להערכות כי זה עומד בפתחה של תקופת התאוששות. גם אי התערבותה של ממשלת יפאן במסחר במט"ח במהלך אוגוסט סייעה לין לרשום את עלייתו המרשימה.



אולם אפשר כי העלייה בשער הין מיצתה את עצמה עם גבור החשש מהתערבות קרובה של ממשלת יפאן במסחר. סגן שר האוצר לעניינים בינ"ל, זמביי מיזוגוצ'י, אמר השבוע כי המטבע היפאני אינו במצב המאפשר לו להתחזק. הייסוף בין פוגע בכושר התחרותיות של היצוא היפאני האחראי לכ-11% מהפעילות הכלכלית במדינה.



שר האוצר של ארה"ב נפגש שלשום עם שר האוצר היפאני, מסג'ורו שיאוקאווה, ולדברי העיתון הכלכלי "ניקיי", לחץ עליו למתן את התערבותה של יפאן במסחר במט"ח. אולם שיאוקאווה טען מצדו כי סנואו לא אמר דברים מפורשים בנוגע לין, שממשלת יפאן דיכאה מאז תחילת השנה את עלייתו באמצעות התערבות מסיווית במסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully