וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היציבות נמשכת בשוק המט"ח: הדולר היציג - 4.453 שקלים

אמיר טייג

3.9.2003 / 16:44

היורו היציג נחלש ב-0.59% ל-4.8063 שקלים עקב התחזקות הדולר. אגוד: "יותר מדי אנשים מדברים על התחזקות הדולר - בועה שעשויה להתפוצץ"


הדולר היציג נקבע היום על רמה של 4.453 שקלים בתום יום מסחר דל אירועים. שערו היציג משקף ירידה של 0.11% לעומת שערו הקודם, אך בהשוואה לרמה בה התחיל את היום רשם היציג יציבות. היורו היציג ירד ב-0.59% לרמה של 4.8063 שקלים, וזאת על רקע התחזקות הדולר בעולם, לאחר פרסום נתונים מעודדים של מדד מנהלי הרכש אתמול.

לאחר קביעת היציג, הדולר נחלש ב-0.2% נוספים ונסחר בשעה זו על רמה של 4.444 שקלים. היורו יורד ב-0.22% נוספים לרמה של 4.796 שקלים.

"המסחר מוסיף להיות דל", אומר אבי קמחי מבנק אגוד. "אין הרבה מה לחדש. במצב הנוכחי אין שום כותרת חזקה מספיק שיכולה למשוך את הדולר למעלה, והוא ממשיך להיסחר בטווח סביר של 4.44-4.47 שקלים", אומר קמחי. קמחי אינו מתרגש מהערכות בשוק כי הדולר יתחזק עד תום השנה. "יותר מדי אנשים מדברים על התחזקות הדולר. זו בועה שעשויה להתפוצץ", אומר קמחי ומוסיף, "אני הייתי מעדיף להיות זהיר יותר". "לא צריך להתרגש מהתנודות בדולר בימים באחרונים, מאחר שמחזורי המסחר מאוד נמוכים", אומר קמחי.

אומנם חופשת הקיץ כבר נגמרה רשמית, כאשר הסוחרים חזרו מיום העבודה שחל ביום שני האחרון, אך שוק המט"ח המקומי עדיין סובל מסחירות נמוכה. הגופים הזרים כמעט ואינם פעילים בשוק בשבועות האחרונים והמקומיים מעדיפים לנקוט עמדות המתנה עד אשר רמת הנזילות של השוק תעלה וכן יתבהרו מספר גורמי אי ודאות המעיבים על השוק. ההערכה הרווחת בקרב הכלכלנים היא כי פני הדולר הם בכיוון התחזקות עד תום השנה. עם זאת, לא ניתן להסיק זאת מהנהלות הדולר בשבועות האחרונים המצביעה על יציבות יחסית.

אתמול במהלך היום פורסמו נתוני הגירעון בפעילות השוטפת של הממשלה בחודש אוגוסט. הגירעון הסתכם בכ-2.3 מיליארד שקל, ומתחילת השנה - בכ-17.2 מיליארד שקל. אומנם לא מדובר בגירעון חריג באוגוסט, אך גירעון זה הגדיל לראשונה את הגירעון הכולל מעל רמת יעד הגירעון לשנת 2003 כולה שעומד על 15.2 מיליארד שקל. הערכות הן כי הגירעון השנה ינוע בין 28 מיליארד שקל ל-33 מיליארד שקל, אשר יהווה כ-6% תוצר. נתוני הגירעון הצפויים מהווים אינדיקציה חשובה עבור חברות הדירוג בבואן לבחון מחדש בחודש הקרוב את דירוג האשראי של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully