וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון דחה בקשה לצו מניעה לפדיון מניות בקו-אופ ירושלים

בן-ציון ציטרין

3.9.2003 / 9:06

התביעה הוגשה ב-2000 כחלק מגל תביעות דומות שהוגשו גם נגד קו-אופ הרבוע הכחול וקו-אופ צפון, תוך דרישה שיתאפשר פדיון מניות האגודה על פי ערכן הנכסי באמצעות חלוקת שווי נכסי האגודה בין כל בעלי המניות ופירוק האגודה



בית המשפט העליון דחה שלשום בקשה לצו מניעה שהגיש חבר באגודת קו-אופ ירושלים, להתחלת פדיון המניות באגודה על פי שוויין הריאלי ובהתאם להחלטת מוסדות האגודה. הבקשה הוגשה על ידי חבר האגודה בן דרור מתן, באמצעות עו"ד אליעזר לויט, במסגרת ערעורו על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר דחה את התביעה הייצוגית שהגיש. בתביעה הייצוגית ביקש התובע לפדות את מניות קו-אופ ירושלים על פי שוויין הנכסי ולפרק את האגודה.



השופטת דליה דורנר קבעה כי המערער לא ביקש למנוע את פדיון מניות האגודה הקיימות בהליך בפני בית המשפט המחוזי, וכי אין בכך שהתקבלה החלטה על מתן ערך ריאלי למניות כדי להצדיק את מתן הצו לראשונה בשלב זה, לאחר שניתן פסק דין לרעתו בבית המשפט המחוזי. לדברי בא כוח האגודה, עו"ד עופר פיינשטיין, החלטת דורנר סוללת את הדרך לפדיון מניות גם בקו-אופ ירושלים - אך בלא פירוק האגודה.



התביעה הוגשה ב-2000 כחלק מגל תביעות דומות שהוגשו גם נגד קו-אופ הרבוע הכחול וקו-אופ צפון, תוך דרישה שיתאפשר פדיון מניות האגודה על פי ערכן הנכסי באמצעות חלוקת שווי נכסי האגודה בין כל בעלי המניות ופירוק האגודה. בית המשפט המחוזי בירושלים החליט כי על בעלי המניות ומוסדות האגודה לקבוע בעצמם את שיטת פדיון המניות, וכי אין מקום להתערבות בית המשפט. מוסדות האגודה בירושלים קבעו כי המניות ייפדו בערכן הריאלי וכי האגודה תמשיך לפעול כאגודה צרכנית ולא תפורק.



קו-אופ ירושלים נוסדה בשנות ה-50. כיום מפעילה האגודה כ-20 סופרמקרטים באזור ירושלים וחברים בה כ-15.5 אלף בעלי מניות, שמרביתם רוכשים באופן שוטף בסניפי הרשת. על פי החלטת האגודה, מניות החברים שיבקשו זאת ייפדו בסכומים שבין 300 ל-9,000 שקל, על פי מועדי רכישת המניות וגובה התשלום ששילם כל בעל מניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully