וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין וארה"ב הגיעו להסכמה כי היואן הסיני ייסחר בסופו של דבר בשער חליפין נייד

סוכנויות הידיעות

3.9.2003 / 9:48

שר האוצר האמריקאי סיים ביקור בן יומיים בסין בו דחק בבכירי הממשל להפסיק את הצמדת היואן לדולר הפוגעת ביצרנים אמריקאים



סין וארה"ב הגיעו להסכמה כי היואן הסיני ייסחר בסופו של דבר בשער חליפין נייד, אולם ממשלת בייג'ין דחתה את קריאת שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, להאיץ את תהליך ניוד היואן בשל החשש מפני פגיעה במגזר הבנקאי ובשוק העבודה הסיני.



סנואו הגיע שלשום לבייג'ין בניסיון גלוי לשכנע את סין לשים קץ למדיניות הצמדת היואן לדולר האמריקאי. יצרנים אמריקאים קובלים כי החלשתו המלאכותית של היואן מקשה עליהם להתחרות בחברות סיניות, הנהנות מלכתחילה מכוח עבודה זול בהרבה. התאחדות התעשיינים האמריקאית מעריכה כי הסחורות הסיניות זולות בכ-40% ממחירן הריאלי ומאשימה את סין בחלק משמעותי מן המשרות שאבדו למשק האמריקאי לאחרונה. גם היצרנים האירופים משמיעים טענות דומות.



בסיום סבב הפגישות שערך סנואו בסין שיגר נגיד הבנק המרכזי הסיני, ז'ו שיאוצ'ואן, הבטחה מעורפלת כי היואן ייסחר לבסוף ללא כל מגבלות מול הדולר ושערו ייקבע ע"פ כוחות השוק. אולם ז'ו אמר גם כי על ארה"ב להתמקד בהגברת הייצוא לסין על מנת לסגור את הגירעון המסחרי הענק ממנה היא סובלת במסחר עמה, במקום להתעקש רק על שינוי מדיניות שער החליפין. הגירעון המסחרי של ארה"ב מול סין הסתכם בשנה שעברה ב-130 מיליארד דולר.



סין שבה והבהירה כי לא תיכנע ללחצים לנקוט בצעדים מהירים ושייסוף שער היואן כעת יביא לפגיעה בשוק העבודה הכפרי דווקא בשעה בה ניכרת עלייה ברמת האבטלה במדינה. כלכלנים סינים העריכו כי בכירי הממשל סיפקו לסנואו את מס השפתיים הנדרש, אך אין בכוונתם לבצע כל שינוי קרוב במדיניות שער החליפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully