וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: כי"ל נסחרת בדיסקאונט בלתי מוצדק

אילן מוסנאים

3.9.2003 / 10:59

האנליסט שי יצחקי צופה כי כי"ל תציג שיפור של ממש ברווחיות התפעולית במחצית השנייה. מעלים ההמלצה מ"תשואת יתר" ל"קנייה"

אנו צופים שיפור של ממש ברווחיות התפעולית של כי"ל גם במחצית השנייה של 2003, שיפור שימשיך להיות מוטה למגזר האשלג; כך כותב האנליסט שי יצחקי מחברת מיטב. יצחקי מציין כי מניית כי"ל נסחרת בדיסקאונט בלתי מוצדק, בהשוואה לחברות מובילות אחרות בתחומי פעילותה. במיטב מותירים למניית כי"ל מחיר יעד של 6.5 שקלים - גבוה בכ-21% ממחיר המניה בבורסה. יצחקי מציין כי מניית כי"ל ירדה בכ-7% מאז ההמלצה הקודמת שלו ולכן הוא מעלה את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"קנייה".

במיטב מציינים כי המכירות של כי"ל ברבעון השני, שהסתכמו בכ-562 מיליון דולר, היו מעט מתחת לציפיות. הרווח התפעולי, שהסתכם בכ-74 מיליון דולר, היה לעומת זאת בהתאם לתחזיות. החברה סיימה את הרבעון ברווח נקי של כ-34.2 מיליון דולר, שהיה גבוה בכ-21% מהרווח ברבעון המקביל.

במיטב מעריכים כי העליות האחרונות במחירי הסחורות החקלאיות ורמות המלאים הנמוכות של היצרנים מבשרות טובות לתוצאות הכספיות של מגזר הדשנים גם בהמשך השנה. עיקר השיפור צפוי להגיע ברבעון הרביעי שהיה חלש יחסית ברבעון המקביל ב-2002.

לצמיחת החברה תתרום גם השלמת הרחבת מתקן ייצור האשלג במפעלי ים המלח (שלב 10) במהלך הרבעון הרביעי של השנה. מנגד, יושפעו התוצאות לרעה משינויי המטבע בעולם - הייסוף של השקל מול הדולר, שיבוא לידי ביטוי מלא יותר ברבעון השלישי של השנה, וכן הירידה של כ-4% בשער היורו מול הדולר מתחילת הרבעון ועד היום. יצחקי מעריך כי תחום המגנזיום המתכתי ימשיך להקיז דם מן החברה גם בהמשך 2003, בשל המחירים הנמוכים והיותו עתיר אנרגיה. עם זאת הוא מזכיר כי הנהלת כי"ל נשמעת היום אופטימית יותר לגבי המגזר, בעיקר עקב סגירת מספר אתרי ייצור בעולם בתקופה האחרונה.

במיטב מעריכים כי כי"ל תציג ב-2003 שיפור של כ-15% ברווחיות התפעולית לעומת 2002 לרמה של כ-228 מיליון דולר, וכן צמיחה של כ-20% ברווח הנקי ל-111 מיליון דולר. ב-2004 צפויה החברה להציג צמיחה של כ-6% ברווח התפעולי ל-242 מיליון דולר, ועלייה של כ-11% ברווח הנקי ל-123 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully